نشانه‌های بازگشت امید به بورس / بازار سهام چه می‌شود؟

نشانه‌های بازگشت امید به بورس / بازار سهام چه می‌شود؟

در آخرین روزهای اسفند ماه وضعیت بازار سهام بهبود قابل توجهی داشته است. آیا این روند ادامه‌دار است و نشانه‌های برگشت امید پایدار هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در آخرین روزهای اسفند ماه وضعیت بازار سهام بهبود قابل توجهی داشته است. آیا این روند ادامه‌دار است و نشانه‌های برگشت امید پایدار هستند؟ کارشناسان چه می‌گویند:

علیرضا عزیزالهی: در صورت تداوم روند معاملاتی شکل گرفته طی چند روز گذشته، به شرط تثبیت شاخص کل بالای محدوده یک میلیون و 280 هزار تا یک میلیون و 340 هزار واحد، میتواند به ادامه‌دار بودن این رشد، حداقل تا کانال 1٫5 میلیون واحد امیدوار بود.پیش‌بینی می‌شود امروز نیز شاهد جوی مثبت و احتمالا پر عرضه باشیم.

امیرحسین واعظ: توقف 60 دقیقه نماد «فارس» برای رشد بیش از 20 درصدی و بازگشایی «فولاد» با صف خرید سنگین از جمله اتفاقات روحیه بخش اخیر بازار بود. افزایش اندک ارزش معاملات خرد، جمع‌آوری برخی صفوف فروش و در نهایت مثبت شدن برآیند خرید و فروش حقیقی‌ها بعد از یک ماه، از دیگر نشانه‌های امیدبخش بورس در یکی از آخرین روزهای سال 99 بود.

احمد بزرگی: دیروز بازار خوبی رو شاهد بودیم لازمه بازار خوب حجم معاملات است و سهام لیدر صف خرید بالایی داشتند.اما چرا بازیگران صف های سهام کوچک رو جمع نمی کنند.دلایل متعدی وجود دارد؛

اولین دلیل سلیقه ای عمل کردن ناظران بورسی است.به این منظور که اگر سهام کوچک از صف فروش به صف خرید برسند ناظر یا کد یا سهم را خواهد بست

دومین عامل عدم اعتماد به دولت و سخنان ضد و نقیض

سومین عامل نوسان روی سهام شاخص ساز

به گونه‌ای که تا رنج منفی در سهام لیدر زده می شود در سهام کوچک صف فروش ایجاد میکنند و باعث هدر رفت منابع میشود.پیشنهاد برای رفع چنین مشکلی این است که حقوقی‌ها هم به صورت جدی همراه با بازیگر اقدام به خرید کنند.در مورد بازار امروز پیش بینی این است که بازار پر حجم تر و پر نوسان تر از بازار دیروز است.

جدای از این پیش‌بینی‌ها که اقتصادنیوز منتشر کرده، تجارت‌نیوز نیز در گفتگو با کارشناسان به آینده بازار سهام پرداخته است:

علی خوانپایه: به دلیل تمام مسايلی که وجود دارد، تحلیل بازار سخت است و نمی‌توان گفت چه اتفاقی خواهد افتاد. در روز پایانی سال احتمالا تزریق نقدینگی کم است. اما باید توجه داشت که تعداد نمادهای مثبت منفی چقدر هستند و حتی همین مساله با توجه به بازار روزهای گذشته مشخص نیست.

باقر خادمی: به نظرم بورس کم کم دارد به سمت تعادل حرکت می‌کند و نکته خوب معاملات این دو روز این است که فشار فروش‌ کم شده است.

گلناز میرسلیمانی: در روزهای پایانی سال، خریدارن و فروشندگان کمی در بازار در حال معامله کردن سهام هستند و شرایط بازار کمی آرام‌تر از گذشته است. احتمالا حمایت از نمادهای شاخص‌ساز ادامه دارد اما با افزایش قیمت زیادی همراه نمی‌شود، زیرا با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، حجم عرضه و تقاضا افزایش چشم‌گیری ندارد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد