محدودیت استخراج ارزهای دیجیتال، از آمریکا تا روسیه

محدودیت استخراج ارزهای دیجیتال، از آمریکا تا روسیه

در روزهای اخیر دو کشور ایالات متحده آمریکا و روسیه به بهانه‌های مختلف در صدد محدود کردن استخراج ارزهای دیجیتال هستند.

به گزارش همت خبر، معامله کریپتوکارنسی در آمریکا فقط در دو صورت به لحاظ قانونی توجیه دارد؛ یعنی این معامله یا باید در سبد فروش اوراق بهادار و البته منطبق بر قوانین بانک مرکزی ایالات متحده باشد و یا اگر در دسته تبادل پول ذیل قانون‌ها و مقررات ایالتی انجام می‌شود، کاربر باید در تجارتی مرتبط با انتقال پول وارد شود چراکه اساسا کریپتوکارنسی از نگاه برخی از کمیته‌های فدرال، کالا محسوب می‌شود.

نکته دیگر اینکه صرافی هم بایستی در چارچوب مقررات FATF فعال باشد و طبق قانون‌های اطلاعات محرمانه بانکی و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به پولشویی عمل کند.

با این حال لایحه محدودیت استخراج ارز دیجیتال در نیویورک با قدرت تمام پیش می‌رود به طوریکه به تازگی در ایالت نیویورک لایحه‌ای مورد بررسی قرار گرفت که طبق قوانین زیست‌محیطی، تمام فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال را مورد هدف قرار داد.

در این لایحه آمده است که استخراج ارز از طریق انرژی‌های پاک مانعی ندارند ولی تمام کارخانه‌های قدیمی که برای انجام استخراج، تغییر کاربری داده‌اند باید به شدت فعالیت‌های خود را محدود کنند. بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال بر این باورند که این موضوع شروع دوباره سرکوب گسترده کریپتو است.

در آن سوی جهان و در روسیه نیز محدودیت‌هایی برای استخراج خانگی ارزهای دیجیتال اعمال شده است و سازمان تامین انرژی این کشور در راستای مبارزه با مصرف زیاد از حد انرژی در خانه‌ها و گاراژهای مردم، پیشنهاد داده که استخراج شخصی ارزهای دیجیتال محدود شود. این در شرایطی است که سران دولت روسیه درحال برنامه‌ریزی و طراحی ساختاری هستند که استخراج و فعالیت با ارزهای دیجیتال تنظیم و قانونی شود.

این سازمان، یک نامه حاوی پیشنهاداتی به معاون اول کمیسیون انرژی فرستاده است تا استخراج ارزهای دیجیتال توسط عاملان غیرحرفه‌ای و غیر رسمی که از برق خانگی یارانه‌ای استفاده می‌کنند را محدود کند. سازمان تامین انرژی هدف از اقدام خود را دشوار بودن تامین این مقدار انرژی مصرفی برای بخش‌های مسکونی اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد