سنگ‌‌های پیش‌پای "ولیز" / «ماده 141»، «افزایش سرمایه» و «مشکلات اخذ تسهیلات»

سنگ‌‌های پیش‌پای "ولیز" / «ماده 141»، «افزایش سرمایه» و «مشکلات اخذ تسهیلات»

مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران گفت: به علت شمولیت ماده 141 قانون تجارت اخذ تسهیلات جدید بانکی با مشکلات بسیار مواجه است.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، علی اصغر سفری، مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران درخصوص واگذاری تعدادی از املاک ارزنده شرکت اظهار کرد: براساس آرای دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر، واگذاری تعدادی از املاک ارزنده شرکت از جمله ساختمان دفتر مرکزی شرکت به ارزش تقریبی 550 میلیارد ریال به شرکت زرین‌غزال قطعی شده و اقدامات برای تحویل و تصرف آن‌ها از سوی شرکت زرین غزال در دست پیگیری است.

وی همچنین درباره زیان‌انباشته شرکت افزود: باتوجه به زیان‌انباشته در پایان سال مالی 1398 شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت شده که تنها راهکار افزایش سرمایه بوده و مذاکرات لازم برای تحقق این مهم در جریان است.

مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران درخصوص اخذ تسهیلات بیان کرد: نرخ تسهیلات متناسب با دستورالعمل بانک مرکزی بوده و به علت شمولیت ماده 141 قانون تجارت اخذ تسهیلات جدید بانکی با مشکلات بسیار مواجه است.

سفری درباره مطالبات مشکوک الوصول و مطالبات غیرجاری شرکت گفت: براساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی، شرکت ضمن عدم شناسایی سود و جرایم دیرکرد ملزم به اخذ ذخایر کافی برای پوشش مطالبات مشکوک‌الوصول بوده که زیان‌انباشته شرکت ازاین بابت است. از این رو برنامه‌ریزی و پیگیری برای وصول مطالبات غیرجاری شرکت در دستور کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ملک "ولیز" روی میز مزایده

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد