خریداران دلار بخوانند / 3 سیگنال مهم برای دلار / پیام‌های جدید از واشنگتن تا سيول

خریداران دلار بخوانند / 3 سیگنال مهم برای دلار / پیام‌های جدید از واشنگتن تا سيول

روند دلار نزولی است.روز چهارشنبه،‌ اسکناس آمریکایی 280 تومان از ارزش خود را از دست داد و به سطح 24 هزار و 500 تومانی رسید. اما چه پیام‌های جدیدی برای بازار ارز قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته اعلام شد: اختلاف میان ارز رسمی و آزاد و از سویی سوء نظارت بر فعالیت صرافی‌ها، صف خرید ارز را طولانی کرده است. در ویدیویی نشان داده شده که برخی دلالان از حاشیه شهر با اتوبوس افرادی را به صرافی‌ها می‌آورند تا به ازای دستمزد 300 هزار تومانی دلار خریداری کنند. این صوت را در گزارش فروش صف دلار ملاحظه کنید.

در همین حال در بازار ارز قیمت نزولی شده است. روز چهارشنبه،‌ اسکناس آمریکایی 280 تومان از ارزش خود را از دست داد و به سطح 24 هزار و 500 تومانی رسید. اما چه پیام‌های جدیدی برای بازار ارز قابل مشاهده است؟

آن طور که رسانه‌های مختلف گزارش داده‌اند، روز گذشته بازار ارز و معامله‌گران به شدت در معرض اخبار مثبت بودند که می‌تواند قیمت دلار را نزولی کند، لغو تحریم‌های تجاری و آزادسازی منابع بلوکه شده در کره جنوبی و ژاپن، دو خبری بود که جریان کاهشی در بازار ارز را تقویت کرد.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری درباره توافق هسته‌ای نوشت: 6 سال پیش در چنین روزی، برجام یک موضوع فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را بدون توسل به جنگ، حل و فصل کرد. اوباما دریافت که «تحریم‌های فلج‌کننده» او، نه ایران و نه سانتریفیوژهای ایران را فلج نمی‌کند. ترامپ ساده‌لوحانه تصور کرد که «فشار حداکثری» چنین خواهد کرد.

با این حال رشد چاپ پول و نقدینگی از سویی و تردید نسبت به ادامه مذاکرات در دولت بعدی کمی آینده دلار را مبهم کرده است. طبق آخرین آمار بانک مرکزی رشد چاپ پول در اردیبهشت ماه امسال سه برابر متوسط میانگین در سال گذشته بوده و رشد نقدینگی نیز از نرخ بی‌سابقه 40 درصد عبور کرده است. باید دید تاثیر مذاکرات و پیام‌های جدید چقدر می‌تواند بر بازار ارز به صورت میان‌مدت تاثیر بگذارد.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد