10 خبر مهم برای بازارهای امروز / پیش از معامله کردن این اخبار را بخوانید

10 خبر مهم برای بازارهای امروز / پیش از معامله کردن این اخبار را بخوانید

در هفته گذشته بازار سهام به همراه دلار با رشد حدود دو درصدی بیشترین بازدهی بازارهای مالی را داشتند و طلا دقیقا به همین میزان ارزان شد. اما در شروع هفته وضعیت بازارها احتمالا چطور خواهد بود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازارها هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته گذشته بازار سهام به همراه دلار با رشد حدود دو درصدی بیشترین بازدهی بازارهای مالی را داشتند و طلا دقیقا به همین میزان ارزان شد. اما در شروع هفته وضعیت بازارها احتمالا چطور خواهد بود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازارها هستند؟ 10 خبر احتمالا موثر بر بازارهای امروز را در زیر بخوانید:

مطالعه بیشتر: 6 پیش‌بینی از آینده بازارها / فعالان کدام بازار امید بیشتری دارند؟

ـ جو ‎بایدن در کنفرانس مونیخ برخلاف گمانه‌زنی‌ها از بازگشت آمریکا به برجام سخن نگفت اما اعلام کرد ‎که آمریکا آماده تعامل با کشورهای 1+5 درباره مذاکرات هسته‌ای ایران است.

ـ صدر اعظم آلمان طی سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ گفت که این کشور از تحرکات جدید برای گفتگو با ایران حمایت می‌کند. «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به اظهار نظر درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: از گفتگو با ایران حمایت می کنیم و امیدواریم که فرصتی برای توافق هسته ای فراهم شود.

ـ بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده انس جهانی طلا و نرخ ارز ثابت بماند اما با افزایش میزان تقاضا و در آستانه سال نو در هفته اول اسفند طلا ممکن است دچار نوسان ‌شود.

ـ مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت:‌ وزارت صمت به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیست، بلکه یک بسته جهش تولید داریم که در آن قیمت‌گذاری برخی از خودروها براساس ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌های سازمان حمایت در اختیار هیات مدیره خودروسازان قرار می‌گیرد.

ـ شاخص‌های بورس وال‌استریت به قعر دو هفته اخیر رسیدند، شاخص «اس اند پی 500» نیز 0.34 درصد کاهش یافت، در این میان شاخص بورس‌های کشورهای اروپایی و آسیایی از این روند جا نمادند و همگی ریزشی شدند.

ـ بررسی عملکرد بازار ارز در سال‌های برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که در دو سال 84 و 88 رشد قیمت دلار محدود بوده اما در سال 92 با افت قیمت مواجه شده و تنها در سال 96 رشد بالایی را به ثبت رسانده است.

ـ متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در کمتر از دو سال 2٫5 برابر شده است. با این وجود در سال جاری پول کمتری به این بازار رفت.

ـ بازار خودرو در شب عید راکد است و خودرو چندان خرید و فروش نمی‌شود. نایب ريیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با تایید این موضوع می‌گوید: خودرو در شب عید گران نشده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته اول اسفند ثابت باقی بماند.

ـ سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام شناسایی 8017 بیمار جدید مبتلا به کرونا، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 77 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 59 هزار و 341 نفر رسید. همچنین مینو محرز، عضو کمیته علمی و مشورتی ستاد مقابله با کرونا با هشدار اینکه که اگر به همین منوال افزایش بیماری پیش رود باید منتظر موج چهارم بیماری در کشور باشیم، گفت: علايم ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی با ویروس قبلی تفاوتی ندارد. صرفا قدرت سرایتش بسیار بالاتر است.

ـ ثبت نام خودروهای فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو که از روز چهارشنبه آغاز شده بود، دیروز به اتمام ‌رسید و امروز مراسم قرعه‌کشی آن برگزار خواهد شد. در این طرح خودروها تا 100 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار به فروش می‌رسد

مطالعه بیشتر: واکنش احتمالی بازارها پس از سخنرانی بایدن / بورس فردا چه می‌شود؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد