قیمت طلا به یک میلیون و 29 هزار تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/3/2

قیمت طلا به یک میلیون و 29 هزار تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/3/2

قیمت طلا و سکه امروز، با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات و نرخ ارز افزایش یافت که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 29 هزار و 129 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز،قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه، با توجه به تعطیلی بازار جهانی و ثبات نسبی نرخ ارز مقدار ناچیزی افزایش یافت.

براساس گزارش ایسنا، بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز گفت: پس از یک آوریل و مه آرام، طلا در آستانه معامله در قیمت بالاتری قرار دارد. در آینده نه چندان دور اونس طلا به بالای سطح 1900 دلار صعود خواهد کرد و ما مشاهده خواهیم کرد بانک مرکزی آمریکا در زمینه انقباض سیاست پولی تا چه حد جدی خواهد بود. با این حال چنین انتظاری نمی رود. انتظارات تورمی بالاتر خواهد رفت زیرا بانک مرکزی آمریکا کاملا از تورم راضی بوده و اجازه می دهد تورم به بالای نرخ هدف گذاری شده صعود کند.

به گفته مویا، یک ریسک که به قوت خود باقی مانده است، تعدیل سیاست انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که افزایش بازده اوراق خزانه 10 ساله را به دنبال خواهد داشت. حرکت قیمت در بازار اوراق قرضه احتمالا ریسک اولیه برای طلا خواهد بود. اما بانک مرکزی آمریکا فعلا تصمیمی برای تغییر اوضاع ندارد و نمی تواند به یک باره عادی سازی سیاست پولی را آغاز کند زیرا این امر هرج و مرج زیادی را به دنبال خواهد داشت.

و با وجود اظهارات بعضی از مقامات در نشست سیاست پولی آوریل بانک مرکزی آمریکا مبنی بر آمادگی برای آغاز صحبت درباره تعدیل سیاست انبساطی در دیدارهای آینده با در نظر رگفتن پیشرفت اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا احتمالا یکی از آخرین بانکهای مرکزی خواهد بود که سیاست خود را تحکیم می کند. و این امر محیط فوق العاده ای را برای صعود قیمت طلا فراهم می کند.

مویا در ادامه افزود: به دلیل ریسکهایی که وجود دارد، طلا از موقعیت خود به عنوان پناهگاه دارایی و دارایی امن سود خواهد بود. سایر بانکهای مرکزی زودتر از بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی دست به کار خواهند شد و این امر به معنای دلار ضعیفتر خواهد بود.

میلک خاطرنشان کرد چهارشنبه هفته گذشته هنگامی که گزارش نشست ماه پیش بانک مرکزی آمریکا منتشر شد، طلا با وجود اظهارنظرات مربوط به تعدیل سیاست انبساطی موفق شد سطح حمایتی خود را حفظ کند زیرا انتظارات بازارها از احیای قوی اقتصادی به احیای آهسته تر تغییر پیدا کرده است.

با توجه به این که اونس طلا شکستن قیمت 1900 دلار را هدف گرفته است، ممکن است انتظار بازارها برای مشاهده شکسته شدن این سطح چندان طولانی نشود.

میلک پیش بینی کرد طلا احتمالا از مرز 1900 دلار عبور می کند. طلا اکنون در محدوده 1870 دلار قرار دارد و از میانگین قیمت 200 روزه عبور کرده است. طلا فضای زیادی برای صعود به قیمت بالاتر دارد.

ادوارد مویا هم پیش بینی کرد دورنمای طلا در کوتاه مدت و میان مدت مثبت است و هفته جاری شاهد تلاشهای بیشتری برای صعود به 1900 دلار خواهیم بود. اگر این قیمت بزودی شکسته شود، تعجب آور نخواهد بود.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: طلا قطعا در یک روند صعودی قرار دارد اما این فلز ارزشمند باید مطمين شود که حمایت در سطح 1846 دلار را حفظ خواهد کرد. وی نسبت به طلا نظر خنثی داشت و احتمال عقب نشینی این فلز ارزشمند را پیش بینی کرد و گفت: طلا باید حمایت در سطح 1846 دلار را حفظ کند در غیر این صورت سطح حمایتی بعدی در 1808 دلار قرار خواهد دارد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوم خرداد خرداد ساعت 19، با افزایش قیمت نسبت به دیروز 22 هزار و 360 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش 22 هزار و 355 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار و 912 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، پس از کاهش نسبت به روز دیروز 27 هزار و 316 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 5114 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 27 هزار و 320 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 26 هزار و 779 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 100 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 130 هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 29 هزار و 129 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و 750 هزار تومان و دو میلیون و 250 هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد