سازمان همکاری اقتصادی و توسعه: رژیم صهیونیستی با کمبود شدید کادر پزشکی مواجه است

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه: رژیم صهیونیستی با کمبود شدید کادر پزشکی مواجه است

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می‌گوید که رژیم صهیونیستی از کمبود شدید کادر پزشکی رنج می‌برد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) از کمبود بسیار شدید کادر پزشکی در سرزمین‌های اشغالی در غیاب برنامه مشخص کابینه رژیم اشغالگر برای رفع این کمبود گفت.

این سازمان دلیل این امر را سن بالا و بازنشستگی کارکنان نظام سلامت رژیم صهیونیستی، خواند و گفت: نقص موجود در آموزش پزشکان جدید و تعداد بالای افراد مسن و مهم‌تر از همه نبود برنامه‌ای روشن و موثر برای رفع این کمبود از عوامل کمبود کادر پزشکی در اسرايیل است.

گزارش این سازمان با انتقاد از کاستی‌های موجود در مواجهه با بحران در حوزه بهداشت رژیم صهیونیستی در نتیجه آنچه برنامه‌ریزی ضعیف توصیف کرد، گفت: تعداد پزشکان به ازای هر هزار نفر در اسرايیل 10 درصد کمتر (3.3) نسبت به میانگین موجود در کشورهای توسعه یافته (3.7) است.

بر اساس این گزارش، نیروی کار پزشکی در رژیم صهیونیستی در حال پیر شدن است، زیرا نیمی از پزشکان دارای مجوز در سال 2020 بالای 55 سال سن داشتند، در حالی که در سال 2000 آنها یک سوم جمعیت پزشکان این رژیم را شامل می‌شدند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پس از ایتالیا در رتبه دوم این شاخص قرار گرفته که این موضوع، نشان دهنده نیاز به تغییر اساسی در آموزش پزشکان جدید برای جایگزینی با کسانی است که در سال‌های آینده بازنشسته می‌شوند.

نتایج سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با نتایج مشابهی که اخیرا در گزارش یک مقام وزارت دارایی کابینه رژیم اشغالگر اسرايیل منتشر شده است، همسوست که اعلام کرد یک چهارم پزشکان متخصص شاغل در بیمارستان‌های این رژیم به بازنشستگی نزدیک می‌شوند .

این مقام مسيول در وزارت دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد که برنامه ریزی برای نیروی انسانی در نظام سلامت مستلزم بررسی کمبود مورد انتظار در آینده و نه صرفا تمرکز بر کمبود فعلی است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد