مخابرات چرا سود سهام عدالت را واریز نمی کند؟ / شروط پرداخت؛ وصول مطالبات و افزایش تعرفه

مخابرات چرا سود سهام عدالت را واریز نمی کند؟ / شروط پرداخت؛ وصول مطالبات و افزایش تعرفه

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، به تشریح دلایل تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت توسط این شرکت پرداخت.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مخابرات ایران هنوز اقدام به پرداخت سود سهام عدالت نکرده و این سازمان، در حال پیگیری‌ حقوقی است. در واقع 98درصد از سود سهام عدالت مشمولانی که در قید حیات هستند، پرداخت شده و حدود 2درصد سود باقیمانده که پرداخت نشده، مربوط به شرکت مخابرات است. 

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران درمورد دلایل عدم پرداخت سود سهام عدالت و تاخیر در این زمینه به اقتصادآنلاین گفت: تلاش حداکثری در شرکت مخابرات ایران وجود دارد که بتوانیم تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت را جبران کنیم و سهامداران، سود خود را دریافت کنند. 

وی افزود: شرکت مخابرات ایران، دو دلیل عمده برای عدم پرداخت سود سهام عدالت در موعد مقرر دارد که موجب ایجاد مشکلاتی شده است. دلیل اول به موضوع مطالبات شرکت مخابرات ایران باز می‌گردد. این شرکت، حدود دو هزار میلیارد تومان طلب از مشتریان خود در حوزه‌های مختلف (مانند نهادها، سازمان‌های دولتی، مشتریان تجاری و خانگی و...) دارد که هنوز مطالبات خود را پرداخت نکرده‌‎اند. تیم‌های ویژه‌ای برای دریافت این مطالبات، درنظر گرفته شده است تا وصول شوند و به تبع آن، سود سهام عدالت پرداخت شود. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: دلیل دوم به این موضوع باز می‌گردد که شرکت مخابرات ایران در 12 سال اخیر در حوزه تلفن ثابت علیرغم افزایش تورم در جامعه، افزایش و تغییر تعرفه نداشته، اما هزینه‌های این شرکت چندین برابر شده است. امیدوار هستیم تا تعرفه‌ها منطقی شوند تا از محل تغییر این تعرفه‌ها، مطالبات سهامداران عدالت را پرداخت کنیم. 

بیدخام اظهار داشت: موافقت شورای رقابت برای افزایش تعرفه‌ها پس از 12 سال، گرفته شده است و امیدوار هستیم بررسی این دو دلیل در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به نتیجه برسند و سود سهام عدالت پرداخت شود. 

وی درمورد پیگیری حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار درمورد پرداخت نشدن سود سهام عدالت توسط این شرکت گفت: جلسات متعددی برای بررسی موضوع تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت و موارد حقوقی، با سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شده و همچنان در حال انجام است تا سود در اسرع وقت پرداخت شود. 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد