صندو‌ق‌های دولتی در هفته گذشته چه تغییراتی کردند؟

صندو‌ق‌های دولتی در هفته گذشته چه تغییراتی کردند؟

صندوق‌های دولتی هفته گذشته روند نسبتا معتدل‌تری را طی کردند. و دارایکم با بیش از سه درصد رشد به کار خود پایان داد اما پالایش یکم به روال قبل با روند منفی بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه درهفته جاری روند صعودی را داشت و با رشد ارزش معاملات تا محدوده هشت هزار میلیارد تومان مواجه شد و صف‌های فروش که در هفته آخر خرداد ماه حدودا 40 درصد بازار را در برمی‌گرفتند حالا در هفته اول تیر ماه کم‌تر شدند و نقدشوندگی نمادهای کوچک بازار هم تسهیل شد.

صندوق‌های دولتی هم در روزهای گذشته ابتدا با کاهش قیمت همراه شدند اما هر چه به آخر هفته نزدیک‌تر شدیم روند افزایش قیمت آن‌ها را شاهد بودیم.

صندوق دولتی واسطه‌گری دارایکم در آغاز هفته گذشته 12351 هزار تومان شروع به کار کرد و در آخرین روز معاملاتی در قیمت 12747 هزار تومان بسته شد. این صندوق هفته پیش بیش از سه درصد تغییر و رشد را ثبت کرد.

صندوق پالایش یکم هم هفته گذشته روند خوبی را نداشت گزارش‌هایی که شرکت‌های پالایشی ارايه دادند باعث ایجاد صف فروش در نمادهای پالایشی شد و این صندوق متاثر از روند این سهم‌ها نامتعادل حرکت کرد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند اگر گزارش‌های منصفانه و حسابرسی نشده‌ای از نمادهای پالایشی بببنیم نمادهای این گروه رشد می‌کنند و متناسب با تحرکات صعودی آن‌ها صندوق پالایش هم افزایش قیمت را تجربه می‌کند. در هفته گذشته پالایش یکم در قیمت 7232 هزار تومان باز شد و در آخرین روز معاملاتی در قیمت 7222 هزار تومان بسته شد. به طور کلی صندوق پالایش یکم در هفته گذشته منفی 0٫1 درصد تغییر را داشت.

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهام تجارت‌نیوز را در صفحه بورس دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد