جزيیات نصب 1200 پنل خورشیدی در روستاهای محروم

جزيیات نصب 1200 پنل خورشیدی در روستاهای محروم

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی گفت‌: 1200 پنل خورشیدی با تسهیلات 4 درصدی در روستاهای محروم نصب شد.

احسان فرهی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد نهضت روشنایی در روستاها گفت:‌ از یک ماه قبل که برنامه نصب پنل‌های خورشیدی بر روی پشت‌بام روستايیان در مناطق محروم شده 1200 پنل خورشیدی هر یک با ظرفیت تولید 5 کیلووات ساعت برای 1200 خانوار روستایی نصب شده است.

وی گفت:‌ برای هر خانوار روستایی 120 میلیون تومان تسهیلات برای تهیه پنل خورشیدی پرداخت می‌شود که سود این تسهیلات 4 درصد است و همچنین در ازای برق تولیدی این پنل‌ها که به دولت فروخته می‌شود، ماهانه مبلغی بابت فروش برق از دولت دریافت می‌کند و بخشی از اقساط این تسهیلات با فروش برق به شبکه سراسری تامین می‌شود.

فرهی گفت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 80 ماهه است که قسط تسهیلات ماهانه 1.6 تا 1.8 میلیون تومان است. میزان برقی که توسط هر پنل تولید و به دولت فروخته می‌شود، ماهانه 2.5 تا 3 میلیون تومان است، یعنی حدود نصف از اقساط با فروش برق تامین می‌شود و نصف آن به میزان ماهانه یک میلیون تومان باقی می‌ماند که توسط روستايیان پرداخت می‌شود.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی همچنین گفت:‌ قرار است امسال 110 هزار پنل خورشیدی در کشور در مناطق محروم روستایی نصب شود که البته فرآیند نصب از یک ماه قبل آغاز شده و در این مدت کوتاه 1200 پنل خورشیدی نصب شده است.

وی این را هم گفت: نرخ خرید تضمینی برق به تازگی از سوی دولت اعلام شده، پارسال هر کیلووات ساعت برق 1450 تومان بود که امسال به 2200 تومان افزایش یافته است.

فرهی در پاسخ به این پرسش که آیا پنل‌های خورشیدی از داخل کشور و یا از طریق واردات تامین می‌شود،‌گفت:‌اولویت ما برای خرید پنل‌های خورشیدی از محل تولید داخل است در این زمینه 27 شرکت تولیدکننده داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر میزان تولید داخل پاسخگوی تقاضا نباشد، آنگاه سراغ پنل‌های وارداتی می‌رویم.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد