درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده بانک پارسیان؛ رشد درآمد 6 درصدی از بخش «مرابحه»

درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده بانک پارسیان؛ رشد درآمد 6 درصدی از بخش «مرابحه»

بورس نیوز

بانک پارسیان در خردادماه سال 1401 درآمدی که از بخش تسهیلات اعطایی شناسایی کرد برابر با 898 میلیارد تومان بود، از ابتدای سال مالی تاکنون مجموع عملکرد درآمدزایی این بانک از تسهیلات اعطایی به 2 هزار و 921 میلیارد تومان رسید.

"وپارس" بیشترین میزان درآمدی که طی این دوره ماهانه به دست آورد مربوط به بخش «مرابحه» بود که 387 میلیارد تومان درآمدزایی از این بخش صورت گرفت. لازم به ذکر است که این بخش نسبت به ماه گذشته 6 درصد افزایش درآمد داشت.

درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده بانک پارسیان در خردادماه متشکل از بخش‌های «تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی و درآمد کارمزد» بود.

مجموع درآمد عملیاتی محقق‌شده این بانک از بخش‌های نام برده، برابر با یک هزار و 121 میلیارد تومان بود و میزان درآمدی که "وپارس" از اوراق بدهی به دست آورد نیز با رشد 18 درصدی به 61 میلیارد تومان رسید.

سرمایه‌گذاری پارسیان

اکنون نگاهی خواهیم داشت به سرمایه‌گذاری پارسیان، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک پارسیان.
شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه خردادماه سال 1401 مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» را مبلغی در حدود 3 هزار و 466 میلیارد تومان شناسایی کرد.

بهای تمام‌شده‌ای که جهت سرمایه‌گذاری توسط این شرکت به ثبت رسیده نسبت به دوره ماه گذشته نزدیک به 7 میلیارد تومان افزایش یافت، گفتنی است که این شرکت سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بانک پارسیان است.

درآمد شرکت "وپارسیان" در خردادماه 1401

بر پایه گزارش، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "وپارسیان" درخردادماه سال جاری مربوط به شرکت‌های بورسی است که بهای تمام‌شده آن مبلغی بالغ‌بر 2 هزار و 152 میلیارد تومان شناسایی شد.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی مربوط به «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و 874 میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته بدون تغییر باقی ماند.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وپارسیان" در شرکت‌های «غیر بورسی» نیز برابر با یک هزار و 314 میلیارد تومان به ثبت رسید و عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز متعلق به «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» با 902 میلیارد تومان بود که سهم 69 درصدی از سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی را در اختیار داشت.

ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "وپارسیان" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر 36 هزار و 237 میلیارد تومان اعلام شد، همچنین طی این دوره عمده‌ترین ارزش بازار مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با 35 هزار و 636 میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش بازار "وپارسیان" در صورت‌وضعیت پرتفوی بورسی مربوط به شرکت «فرآوری معدنی اپال کانی پارس» با 35 هزار و 632 میلیارد تومان بود و در جایگاه بعد نیز شرکت «بیمه پارسیان» با مبلغ 435 میلیارد تومان قرار گرفت.
مابقی شرکت‌هایی که در پرتفوی بورسی "وپارسیان" قرار دارند عبارت‌اند از؛ بانک پارسیان، پارس فولاد سبزوار، معدنی و صنعتی چادرملو.

شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در انتهای خردادماه بهای تمام‌شده 2 هزار و 152 میلیارد تومانی را در پرتفوی بورسی خود به ثبت رساند که با رشد 17,422 درصدی به ارزش بازار 36 هزار و 237 میلیارد تومان رسید.

شرکت سرمایه گذاری پارسیان طی عملکرد یک ماهه منتهی به خردادماه سال جاری در پرتفوی غیر بورسی خود بیشترین سرمایه‌گذاری را در شرکت راه‌سازی و معدنی مبین داشت که مبلغ آن برابر با 902 میلیارد تومان بود و مالکیت 25 درصدی از آن را در اختیار داشت.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد