10 شرکت جدید در صف عرضه اولیه بورس قرار دارد

10 شرکت جدید در صف عرضه اولیه بورس قرار دارد

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران گفت: 10 شرکت جدید در جریان عرضه اولیه سهام در بورس تهران قرار دارد.

جواد سرکانیان در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:‌ در حال حاضر 10 شرکت جدید در جریان عرضه اولیه سهام در بورس قرار دارند و به همین تعداد از شرکت‌ها در جریان درج نماد در بورس تهران هستند.

مدیر پذیرش بورس تهران ادامه داد: پرونده 40 شرکت در مرحله تکمیل مدارک برای پذیرش در بورس قرار دارند که جزيیات آن در سامانه بورس تهران قرار گرفته است.

سرکانیان در پاسخ به این پرسش که چه تسهیلاتی برای جذب و پذیرش شرکت‌ها در بورس قايل می‌شوید؟ اظهار داشت: ما تابع شرایط و دستورالعمل بورس اوراق بهادار تهران هستیم و این دستورالعمل‌ها هم تلاش دارند فرایند جذب و پذیرش شرکت‌ها تسریع شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های متقاضی برای پذیرش در بورس هم نقش مهمی در تسریع روند درج و پذیرش در بورس دارند یعنی هر چه سریع‌تر مدارک موردنیاز بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کنند زودتر پذیرش می‌شوند.

مدیر پذیرش بورس تهران اظهار داشت: همچنین شرکت‌های مشاور پذیرش باید زمینه پذیرش سریع‌تر شرکت‌ها در بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کنند و ما هم باید دستورالعمل و قوانین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه رعایت کنیم.

به گزارش فارس، یکی از روش‌های جذب نقدینگی شرکت‌ها از طریق بورس و بازار سرمایه انجام عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها در بورس و همچنین سلب حق تقدم و صرف سهام است. به این وسیله شرکت‌های متقاضی می‌توانند از طریق بازار سرمایه به تامین منابع و نقدینگی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود اقدام کنند.

پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد