درختان خرما شناسنامه‌دار می‌شوند

درختان خرما شناسنامه‌دار می‌شوند

ایلنا: مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن خرما رتبه دوم تا سوم جهان را در سال‌های...

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم در سفر به استان فارس و در نشست کارگروه خرما در این استان، افزود: در سال گذشته حدود 340 هزار تن خرما از ایران صادر شده است.

وی با اشاره به این که بیشترین سهم بازار صادرات خرمای ایران به کشور هند اختصاص دارد، تصریح کرد: بعد از هند، پاکستان عمده واردکننده خرمای ایران است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی به موضوع شناسنامه‌دار نخیلات نیز پرداخت و اظهار کرد: محوریت این امر با معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشور است اما در این زمینه تشکل‌ها و انجمن‌های قوی به همراه تولیدکنندگان نیز می‌توانند منشا اثر باشند.

جلیلی‌مقدم با تاکید بر ضرورت توجه به تولید نهال خرما، آینده کشور را به نوعی وابسته به خرما توصیف کرد و افزود: از آنجا که به لحاظ میزان تولید، تنوع و تکثر ارقام در شرایط مطلوبی قرار داریم و کشور ما نمی‌تواند وارد کننده‌ نهال خرما باشد؛ بنابراین باید برای تولید ارقام دیگر در داخل کشور برنامه‌ریزی کنیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد