تورم هلند به 16.8 درصد رسید

تورم هلند به 16.8 درصد رسید

اداره آمار هلند اعلام کرد، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه اکتبر به 16.8 درصد رسید و هنوز بسیار بالاتر از انتظارات قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، اداره آمار هلند (CBS) اعلام کرد، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه اکتبر به 16.8 درصد رسید که اندکی کمتر از نرخ تورم 17.1 درصدی ماه سپتامبر این کشور است اما هنوز بسیار بالاتر از انتظارات قرار دارد.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم این کشور همچنان بسیار بالاست که به علت افزایش هزینه های حامل های انرژی و مواد غذایی بالا رفته است.

ارقام CBS که بر اساس روش اندازه گیری هماهنگ اروپایی سنجیده می شود شامل هزینه های مسکن نظیر اجاره و محاسبه قیمت های انرژی بر اساس قراردادهای جدید است.

پیش از این، برخی رسانه ها نوشته بودند، حدود 20 نانوایی در هلند به دلیل افزایش شدید تورم در بحبوحه کمبود انرژی مجبور به تعطیلی شدند. هزینه های نانوایی ها در این کشور 80 درصد افزایش یافته است.

آمارهای اولیه نشان می دهد، نرخ تورم 19 کشوری که از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند موسوم به «منطقه یورو» در ماه اکتبر، رکورد جدیدی ثبت کرده و به رقم 10.7 درصد رسیده است.

به نوشته این گزارش، اگر این رقم توسط اداره آمار اروپا موسوم به «یوروستات» تایید شود، نخستین بار در تاریخ تشکیل این منطقه خواهد بود که نرخ تورم ماهانه آن از 10 درصد عبور می کند و ترس از یک رکود قریب الوقوع را تقویت خواهد کرد.

بحران انرژی و افزایش هزینه ها به گونه ای برای کشورهای اروپایی مشکل ایجاد کرده است که تمامی صنایع و کسب و کارهای آنها را درگیر کرده است.

در عین حال، با توجه به افزایش شدید هزینه برق و گاز مورد نیاز برای گرمایش اجاق ها و راه اندازی دستگاه های تولید خمیر نان، تقریبا 10 هزار تولیدکننده نان در آلمان با مشکلاتی مواجه اند که هرگز مانند آن پس از جنگ جهانی سابقه نداشته است.

افزایش نرخ تورم منطقه یورو ناشی از بالا رفته قیمت حامل‌ های انرژی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 441.9 درصد افزایش یافته است، قیمت مواد غذایی و تنباکو نسبت به سال گذشته 13.1 درصد افزایش یافته است.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد