پیش از خرید خودرو این خبرها را بخوانید

پیش از خرید خودرو این خبرها را بخوانید

آخرین وضعیت بازار خودرو چطور است؟ آخرین قیمت‌ها به چقدر رسیده‌اند؟ مهمترین اخبار بازار خودرو چه سیگنال‌هایی برای متقاضیان این بازار دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین وضعیت بازار خودرو چطور است؟ آخرین قیمت‌ها به چقدر رسیده‌اند؟ مهمترین اخبار بازار خودرو چه سیگنال‌هایی برای متقاضیان این بازار دارند؟

ـ دیروز دلار با 430 تومان افزایش از سطح 24 هزار و 500 تومانی به راحتی عبور کرد و در محدوده 24 هزار و 700 تومانی قرار گرفت. به باور اکثر فعالان، تغییرات افزایشی روز دوشنبه ناشی از جو روانی بود که نوسان‌گیران پیرامون صحبت‌های بایدن درباره بازگشت به برجام مطرح کردند. ريیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که برای بازگشت ایران به برجام، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

ـ ريیس‌جمهور از آغاز واکسیناسیون در کشور از امروز خبر داد و گفت: من مطمين هستم تحریم شکست خورده است و سال آینده مردم ما شرایط بهتری خواهند داشت‌.

ـ ريیس جمهوری با بیان اینکه برخی اقداماتی که در بررسی و رد لایحه بودجه و ارجاع آن به دولت خلاف قاعده مرسوم و آیین نامه بوده است، گفت: در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درخصوص لایحه بودجه 1400 به مجلس ارايه خواهد شد.

ـ وزیر صمت می‌گوید 50 درصد خودروهای فروخته شده از مبدا انبار شده‌اند، با این حال اینکه 50 درصد دیگر نیز سرویس‌های اولیه سه ماهه را دریافت کرده‌اند، الزاما به معنای این نیست که آنها مصرف‌کننده واقعی هستند و قصد سوداگری ندارند.

ـ بر اساس آمارهای بانک مرکزی رشد اقتصادی فصل تابستان با احتساب بخش نفت معادل 5٫1 درصد و رشد اقتصادی بدون احتساب نفت معادل 3٫2 درصد بوده است.

ـ طبق آمار منتشره، در فروش فوق‌العاده اخیر خودروهای داخلی، بالغ بر سه میلیون و 500 هزار نفر ثبت‌نام کردند، آن هم برای کمتر از 23 هزار دستگاه خودرو. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد شانس برنده شدن شرکت‌کنندگان در فروش فوق‌العاده موردنظر، تقریبا یک به 157 است.

ـ وزیر صمت گفت: به شخصه با مدیریت بازار موافق هستم اما به دنبال مداخله مستقیم و دستوری نیستم، البته مداخله دستوری با نظارت متفاوت است و اعتقاد دارم که باید از ابزارهای بازار مانند تعرفه‌‌های وارداتی و حقوق گمرکی برای تنظیم بازار استفاده کرد.

همچنین طبق آخرین قیمت‌های اعلامی، قیمت پراید SE 111 مدل 99 به 127 میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک در بازار به 413 میلیون تومان رسید. آخرین قیمت‌ها را در گزارش قیمت خودرو ملاحظه کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد