خشکسالی به تهران رسید / تهران 90 روز آب شرب دارد؟

خشکسالی به تهران رسید / تهران 90 روز آب شرب دارد؟

خشکسالی که بعد از جنوب کشور به اصفهان و مرکز رسیده بود حالا تهران را هم دچار مشکل کرده و کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو می‌گوید تهران تنها 90 روز آب شرب دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، استاندار اصفهان هفته پیش اعلام کرد که آب پشت سد زاینده‌رود تنها کفاف 100 روز مصرف مردم را می‌دهد.

به نظر می‌رسد دومینوی خشکسالی که از جنوب کشور شروع شده بود، حالا به مرکز ایران هم رسیده است. هدایت فهمی، کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر خشکسالی ادامه داشته باشد و ایران بارش نداشته باشد، آب تهران تنها کفاف 90 روز این استان را می‌دهد.

فهمی ادامه می‌دهد: ورودی سدهای تهران 384 میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارند که از این مقدار همه آن برای تهران نیست.

محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات‌ آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، چند هفته پیش به ایسنا گفته بود حجم ذخیره مخازن سدهای تهران 409 میلیون متر مکعب است که به نظر می‌رسد از آبان ماه، 25 میلیون متر مکعب از این مقدار کم شده است.

این کارشناس آب توضیح می‌دهد: سال پیش ایران خشکسالی بی‌سابقه‌ای به خود دید و امسال هم میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش داشته است.

فهمی هشدار می‌دهد که این میزان آب بدون مصرف صنایع و کشاورزان است. او یادآوری می‌کند: میزان اعلام شده تنها برای مصرف آب شرب شهروندان است و نه مصارف کشاورزی و صنایع. کشاورزان و صنایع از آب زیرزمینی، آب خود را تامین می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش «آب زاینده رود باز می‌شود؟» را هم بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد