تخلیه هیجان روی الاکلنگ لنگ بورس

تخلیه هیجان روی الاکلنگ لنگ بورس

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به متلک پاستور به دانش آموختگان دانشگاه مدیر پرور و خریدارانی که تخم شان را ملخ خورده‌ و...

به گزارش بورس نیوز امروز هم بازارمان کمی لنگ میزد، اما نکته مهم الاکلنگ سواری بعضی از سهامداران روی این چرخ لنگ بود. بعضی از فعالان بازار سرمایه انگار در روزهایی که کرونا باعث تعطیلی خیلی از مراکز تفریحی شده، جایی برای تخلیه هیجان خود پیدا نکرده اند و این بازار را با شهربازی اشتباه گرفتند. مثلا یک روز در صف خرید عرضه اولیه می ایستند و فردایش در صف فروش زنبیل می گذارند. و این رفتارها نشان می دهد چقدر جای تحلیل دراین بازار خالی است...

 

باز هم‌ مخالفت با قیمت گذاری دستوری 

ريیس ملاصدرا امروز هم در صحبت‌های خود به حمایت از سهامداران خرد و مخالفت با قیمت‌گذاری دستوری تاکید کرده. طبق صحبت‌های این بزرگوار ، طرحی هم برای شفاف تر شدن پالایشی ها مطرح است که به زودی چکش‌کاری شده و خبر آن اعلام می شود.

 

رقابت به صرف هزینه یا رفاقت بدون خرج؟

انتقاد همیشگی تان اختلال مداوم هسته معاملات که یادتان هست؟ اهالی ملاصدرا اجازه جدا کردن و راه‌اندازی سامانه های معاملاتی مستقل را به اهالی دیدار شمالی و اهالی سعادت آباد داده اند. بدین ترتیب این دو شرکت که تاکنون در یک بستر معاملاتی نزدیک به هم کار می کردند، در آینده‌ای نه چندان دور می توانند به رقبای جدی تبدیل شوند و خدا کند که این رقابت، بهانه‌ای شود برای توسعه ابزارها و دوطرفه شدن بازار سرمایه. البته به نظر می رسد لازمه چنین تحولی، تغییر برخی مدیران نخ نما شده و تفکرات فرتوت در این بازار باشد. ضمنا بحث مالی هم مطرح است. این دوستان اگر بخواهند سامانه معاملاتی مستقل خودشان را داشته باشند، باید دست به جیب شوند و حالا باید دید این سرمایه‌گذاری را انجام خواهند داد یا کماکان با همین سیستم دايما معیوب فعلی کار می کنند.

 

یتیم اراکی یا علی گفت

یتیم اراکی که مدت هاست سهامدارانش یک چشمشان اشک است و یک چشمشان خون، این روزها فهمیده کسی را ندارد که دستش را بگیرد و باید دست به زانوی خودش زده و یا علی بگوید. حالا هم با انعقاد یک قرارداد 330 میلیارد تومانی به پیشواز آینده رفته است. خدا کند دوباره صاحبی برای اینکه طفل بی سرپرست پیدا نشود که در این سال‌ها هرچی کشیده از کسانی بوده که ادعای سرپرستی داشته اند و جز غارت اموال سهامداران، کاری نکرده اند!

 

متلکی به دانش آموختگان امام صادق 
ريیس پاستور در صحبت‌های خود فرموده باید سطح سنی مدیران را پایین بیاوریم و به غیر از هم دانشگاه‌های خود، با دیگران هم کار کنند!
این فرمایش ایشان احتمال متلکی بود برای بعضی از دوستان که به جز دانش آموختگان دانشگاه امام صادق کسی را برای مدیریت نمی پسندند!

 

تخم‌ مشتری املاک را ملخ خورد
طبق بررسی‌ها، وثایق تملیکی بانک‌ها به 104 همت رسیده است و همانطور هم که انتظار می رود، بانک‌های مشکل داری که در اعطای تسهیلات با چشم بسته، ید طولایی دارند؛ میزان وثایق تملیکی بیشتری هم در اختیار دارند.
قطعا الزام بانک ها به واگذاری این املاک بهترین کار است؛ اما چه کنیم که بانک ها مدعی اند در تمام این سال ها، تخم مشتری برای املاک را ملخ خورده است!

 

وام به معاون بانک یا...

از یکی از بانک های غیر خصوصی خبر رسیده که یک بنده خدایی، چندین فقره وام 10 تا 20 ساله گرفته با نرخ سود صفر الی 10 درصد! بعد اسم ایشان سانسور شده و عنوان معاون بانک در اطلاعات مالی این بانک ذکر شده است...

 

زیان دهی عجیب بانک های پر ادعا
بعضی بانک‌ها طوری زیان شناسایی می‌کند یا سودهای چندرغازی اعلام می‌کنند که آدم می‌ماند به این عملکرد با این همه دبدبه و کبکبه بخندد یا بگرید؟ اگر حتی هیچ کار نمی کردند و فقط شعب این بانک ها اجاره داده می شد و درآمد اجاره را در صورت‌های مالی درج می‌کردند، به سود می رسیدند. حالا چطور با این نرخ بهره و این حجم دارایی، خبری از سود نیست و فایده راه‌اندازی چنین بانک هایی چیست و منفعت اصلی به جیب چه کسانی می‌رود، خدا می داند...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد