بلاتکلیفی بازار دلار در سایه بی‌خبری از برجام

بلاتکلیفی بازار دلار در سایه بی‌خبری از برجام

دلار بعد از لمس کوتاه کانال 28هزار تومان، امروز دوباره تا 29200تومان پیشروی کرده که دلیل آن به گفته فعالان بازار ارز، دوگانگی اخبار برجام، بی‌خبری از وین و بلاتکلیفی معامله‌گران است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار ارز تحت تاثیر برگزاری دور هفتم مذاکرات برجام روز‌های حساسی را سپری می‌کند و از آنجا که این نشست برخلاف دوره‌های قبلی با انتظارات منفی شروع شد.

بسیاری از معامله‌گران مانع کاهش قیمت دلار شدند و به همین دلیل دلار روز گذشته به کانال 28هزار تومان بازگشت اما نتوانست این مرز قیمتی را حفظ کند و در نتیجه بالارفتن خرید‌ها دوباره کانال 29هزار تومان را پس گرفت.

پیش از شروع مذاکرات هم دلار یک رفت و برگشت قیمتی را تجربه کرد و درحالیکه تا 29550تومان پیش رفته بود، با خبر برگزاری نشست وین به 29050 تومان عقب‌نشینی کرد. با انتشار اخبار مثبت و اظهارات خوشبینانه طرفین پیرامون دور جدید مذاکرات، روند نزولی دلار تا عصر دیروز هم ادامه داشت به طوریکه قیمت آن تا محدوده 28هزار تومان پایین آمد.

اما از آنجا که جزییات دومین نشست برجام که روز گذشته برگزار شده، همچنان پشت در‌های بسته باقی مانده و برخلاف اولین جلسه اخبار مثبتی از آن بیرون نیامده، برخی معامله‌گران دوباره در سایه بی‌خبری از وین در موقعیت خریدار قرار گرفتند.

باتوجه به اینکه اخبار و اظهارات مثبت درمورد برجام تاریخ انقضای کوتاهی دارند و بازار ارز بیشتر به اخبار غیر موثق منفی واکنش نشان می‌دهد، نبود سیگنال‌های جدید از وین باعث شد دلار دیروز بعد از لمس کوتاه سطح 28950تومان، مجددا بالا رفته و تا پایان معاملات پشت‌خطی به 29200تومان افزایش یابد.

امروز با ادامه همین شرایط، دلار تحت تاثیر بالا رفتن انتظارات و حجم خرید‌ها از مرز مقاومتی 29200تومان نیز عبور کرده و قیمت آن در بازار آزاد تهران به 29280تومان رسیده است؛ البته در کنار بحث برجام، رشد قیمت درهم و دستیابی به سطح 8000تومان هم در تشدید انتظارات افزایشی و ترغیب معامله‌گران به خرید دلار موثر بوده است.(اقتصاد آنلاین)

مطالعه بیشتر: بازارها یک روز پس از مذاکرات / واکنش عجیب پراید به مذاکرات

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد