اختلاف قیمت خودروهای دولتی و بازار چقدر است؟+اینفوگرافیک

اختلاف قیمت خودروهای دولتی و بازار چقدر است؟+اینفوگرافیک

از روز گذشته بزرگترین خودروساز کشور فروش فوق‌العاده سه خودرو را آغاز کرده است. اما این خودروها چه خودروهایی هستند و چقدر اختلاف قیمت با بازار دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از روز گذشته بزرگترین خودروساز کشور فروش فوق‌العاده سه خودرو را آغاز کرده است و امروز هم ادامه دارد. اما این خودروها چه خودروهایی هستند و چقدر اختلاف قیمت با بازار دارند؟

با وجود آنکه ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته است به دلیل رکود در بازار 70 درصد نمایشگاه‌های خودرو تعطیل شده‌اند اما بزرگترین خودروساز کشور در دوره اوج رکود بازار برای تنظیم این بازار فروش فوق‌العاده خودرو دارد. آن هم فروشی که در نهایت به گفته فعالان خودروساز به ضرر خود تولیدکننده است اما به هر صورت این طرح را اجرا می‌کند تا در آن به برندگان قرعه‌کشی به صورت میانگین بیش از 100 میلیون تومان یارانه (رانت) داده شود.

علاوه بر این، سایپا نیز چنین طرحی را کلید زده است. در مرحله نهم طرح فروش فوری محصولات شرکت سایپا نیز محصولات عرضه شده در این طرح شامل تیبا صندوفدار، تیبا 2، ساینا دنده‌ای، ساینا s، کويیک s است. قیمت‌های این پیش‌فروش نیز نسبت به بازار ارزان‌تر است و این خودروساز نیز با این کار مثل ایران‌خودرو به برندگان قرعه‌کشی‌ها رانت‌های چند میلیونی خواهد داد.

آخرین اخبار در این مورد در صفحه فروش فوق‌العاده خودرو دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد