میوه، مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران

میوه، مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران

وزارت بازرگانی و صنعت هند در جدیدترین آمار خود کل مبادلات تجاری با ایران را در نیمه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 373 میلیون دلار اعلام کرد.

بورس نیوز: وزارت بازرگانی و صنعت هند در جدیدترین آمار خود کل مبادلات تجاری با ایران را در نیمه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 373 میلیون دلار اعلام کرد. این درحالی است که کل مبادلات تجاری دو کشور در نیمه نخست سال 2021 بیش از 897 میلیون دلار اعلام شده بود.

افزایش 53 درصدی صادرات و 54 درصدی واردات هند

بر اساس این گزارش، هند در نیمه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 38 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 53 درصد افزایش داشته است. واردات هند از ایران در نیمه نخست امسال نیز افزایش قابل توجه 54 درصدی داشته و به 335 میلیون دلار رسیده است.

برنج باسماتی مهم‌ترین کالای صادراتی هند به ایران در نیمه نخست امسال بوده؛ به طوری که 60 درصد کل صادرات هند به ایران در این دوره معادل 630 میلیون دلار برنج باسماتی بوده است.


انواع میوه نیز مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران در 6ماه نخست 2022 بوده است. هند در این مدت 90 میلیون دلار میوه از ایران وارد کرده که معادل 27 درصد کل واردات از ایران بود

آخرین اخبار بورس و اقتصاد