آخرین قیمت دلار پیش از امروز 31 اردیبهشت / در بازار دلار چه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد؟

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 31 اردیبهشت / در بازار دلار چه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد؟

قیمت دلار در بازار آخرین روز معاملاتی هفته (30 اردیبهشت) با 0٫6 درصد افزایش، 22,300 تومان اعلام شده است. پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آخرین روز معاملاتی هفته (30 اردیبهشت) با 0٫6 درصد افزایش، 22,300 تومان اعلام شده است.

به گفته فعالان، افت سنگین و معنادار دلار تحت تاثیر اظهارات نماینده روسیه در وین بود. یکی از سایت‌های خبری، غروب سه‌شنبه از قول میخايیل اولیانوف عنوان کرد که «مذاکرات وین پیشرفت عمده‌ای داشته و احتمالا تا روز چهارشنبه خبر مهمی منتشر خواهد شد. بازار با سرعت زیادی به این خبر واکنش نشان داد و معامله‌گران در موقعیت فروش قرار گرفتند. این اتفاق در حالی رخ داد که نماینده روسی خبر یاد شده را تایید نکرد و در توییتی نوشت، من نگفتم در مذاکرات وین درخصوص برجام گشایش حاصل شده است. گفتم که از نظر من پیشرفت‌های مهمی به دست آمده است. این حقیقت دارد؛ اما مشکلات حل نشده همچنان باقی هستند و مذاکره‌کنندگان به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارند تا به توافقی درخصوص احیای برجام برسند.

اقتصادنیوز درباره بازار دلار نوشت:

بازگشت موقت جناح صعودی دلار به بازار ارز

آخرین روز کاری اردیبهشت بازار ارز تحت تاثیر اخبار وین است. قیمت دلار در معاملات پشت خطی صعودی شد تا نشانه‌ای از نیاز به بازار به یک اتفاق واقعی باشد.

پهارشنبه خبر مهمی از مذاکرات هسته‌ای منتشر نشد تا معامله‌گران افزایشی یک بار دیگر به بازار بازگردند. نتیجه برگشت این گروه، عبور دلار از مرز 23 هزار تومانی و ورود به محدوده 23 هزار و 100 تومانی بود. روز سه‌شنبه، بسیاری از معامله‌گران با انتشار نقل قول‌های انتشار یافته نماینده روسیه در وین موقعیت فروش گرفتند. ولی روز چهارشنبه تلویحا عنوان شد که طرف‌های مذاکره باید به پاییتخت‌ها برگردند و حداقل فعلا خبری از احیای برجام نیست. چنین مساله‌ای انتظارات بازار را تحت تاثیر قرار داد و میزان خریدها را بالا برد.

ممکن است افزایش انتهای شب گذشته تنها جوسازی معامله‌گران برای خروج از ضرر باشد. با این حال، به نظر می‌رسد تا زمانی که دلار بالای محدوده 22 هزار و 800 تومانی قرار دارد، معامله‌گران با قدرت در موقعیت فروش قرار نگیرند. دیشب اظهارنظرهای مثبتی نیز درمورد احیای برجام منتشر شد. به عنوان مثال،‌ وزیر امور خارجه آلمان عنوان کرد، هدف مذاکره‌کنندگان وین دستیابی به نتایج لازم در خصوص برجام ظرف دو هفته آینده است. با این حال، برای بازار انتظارات بیشتری ایجاد شده بود، در نتیجه حداقل به صورت موقت اخبار مثبت را نادیده گرفت.

به نظر می‌رسد اگر طی دو هفته آتی مجموع اخبار از مذاکرات مثبت باشد، بازار بار دیگر به پیشواز افت قیمت‌ها برود و در صورتی که تصور کند تا انتخابات ریاست جمهوری، خبری از توافق نیست، به تدریج در مسیر افزایشی قرار بگیرد. البته بازار برای افزایش معنادار، عرضه بازارساز را در برابر خود می‌بیند.

البته در بازار متشکل ارزی نیز معاملات دلار و یورو کاهش یافت. این کاهش معاملات قرینه‌ای از فضای تعلیق در بازار است این اتفاق نشان می‌دهد در بازار عمده فروشی معامله گران فعلا دست نگه داشته‌اند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: آخرین قیمت دلار پیش از امروز 30 اردیبهشت / پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چیست؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد