جهش قیمت سکه / قیمت طلا و سکه امروز اول آذر 1400

جهش قیمت سکه / قیمت طلا و سکه امروز اول آذر 1400

اونس جهانی طلا در بازار امروز به 1849 دلار اعلام شد. قیمت طلا 18 عیار نیز امروز یکشنبه یک میلیون و 244 هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا تهران صعودی بود و به نرخ 12 میلیون و 440 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ 1849 دلار و در پایین‌ترین قیمت 1841 دلار را ثبت کرد. قیمت طلا 18 عیار در بالاترین نرخ بازار با افزایشی نسبی امروز یک میلیون و 244 هزار تومان و در کمترین قیمت به یک میلیون و 241 هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز با یک روند افزایشی به قیمت 12 میلیون و 440 هزار تومان رسید. در مقابل سکه در بازار آزاد حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورد که نسبت به دیروز نسبتا کاهش داشته است.

قیمت نیم‌سکه در سایت اتحادیه طلا تهران شش میلیون و 450 هزار تومان اعلام شد.

 

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

قیمت سکه به کانال 12 میلیون تومان رسیده است و قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش داشته است. با توجه به تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه از قیمت دلار، شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

محمدکشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز از کاهش تقاضا در بازار خبر داد و توضیح داد: در یک سال گذشته قیمت طلا و سکه در همین محدوده موجود نوسان داشته‌اند. اگر افزایش و یا کاهش زیادی هم ثبت کردند بعد از مدتی دوباره به قیمت تعادلی خود رسیده‌اند.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از دلایلی که در چند وقت گذشته موجب کاهش حباب سکه شده است کاهش تقاضا در بازار است. کاهش تقاضا در بازار هیجان و انگیزه در خریداران و فروشندگان را کم کرده است.

نایب ريیس اتحادیه، یکی از عوامل کاهش تقاضا در بازار را عدم بازدهی مناسب بازار طلا و سکه در یک سال گذشته دانست. او بر این عقیده است که بازار طلا و سکه که بیشتر جلوه سرمایه‌گذاری دارد، به دلیل آن که در یک سال گذشته بازدهی خوبی را ثبت نکرده انگیزه خرید و فروش را کم کرده است. در نهایت همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.

مطالعه بیشتر: سکه امامی خط حساس را شکست / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه اول آذر
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد