خطر سهام عدالت برای بورس/ فروش سهام عدالت موجب سقوط بیشتر بورس می شود؟

خطر سهام عدالت برای بورس/ فروش سهام عدالت موجب سقوط بیشتر بورس می شود؟

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس طی گفتگویی اعلام کرد، آیین‌نامه آزاد‌سازی سهام عدالت می‌تواند آینده بورس را متلاطم کند.

به گزارش نبض بورس، این روز‌ها سهام عدالت و برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بیشتر زیر ذره بین رسانه‌ها است. علاوه بر آن برخی انتقادات نیز به آیین نامه آزادسازی سهام عدالت وارد است.

سیداحسان خاندوزی نايب ريیس کمیسیون اقتصادی دولت طی مصاحبه‌ای در این باره گفت: از قریب به 50 میلیون نفری که دارای سهام عدالت هستند، حدود 30 میلیون نفر انتخاب کردند که به صورت غیرمستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت را در اختیار داشته باشند.  

 

وی با اشاره به آیین نامه آزادسازی سهام عدالت که سال گذشته توسط شورای عالی بورس تصویب شد و امسال اجرایی شد، افزود: این آیین نامه ایرادات جدی دارد و با قانون تجارت و قانون اصل 44 مغایرت‌های نیز دارد. خاندوزی اظهار داشت: کاش دوستان می‌آمدند و ما در مجلس کمک می‌کردیم تا این ایرادات قانونی مرتفع شود، اما شورای عالی بورس این کار را نکرد.

نايب ريیس کمیسیون اقتصادی گفت: آن 30 میلیون نفری که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند ارزش سهامی حدود 300 هزار میلیارد تومان دارند. خب خرید و فروش‌های صورت می‌گیرد آن قدر امواج بزرگی دارد که بتواند بورس تهران را متلاطم کند. یکی از نگرانی‌هایی که ما برای ماه‌های آینده داریم این است که آیین نامه آزادسازی سهام عدالت اجازه داده تا شرکت‌های سرمایه گذاری استانی 30 درصد از سهام استان خود را بفروشند و سهام دیگری خریداری کنند. این خرید و فروش‌ها می‌تواند به صورت جدی روی شاخص و کل بورس تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد