کاهش 8 هزار واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 15 هزار میلیارد تومان رسید

کاهش 8 هزار واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 15 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاهشی با افت 8 هزار و 113 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روی دور ریزش قرار گرفته و از ابتدای ساعات معاملاتی رو به کاهش بود، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افت 8 هزار و 113 واحد به رقم یک میلیون و 214 هزار و 500 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 1075 واحد به رقم 436 هزار و 96 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 829 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.4 میلیارد سهام حق‌تقدم وا وراق مالی در قالب 288 هزار فقره معامله و به ارزش 2593 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه امروز معاملات بورس تهران

ارزش معاملات امروز در فرابورس هم به رقم قابل توجه 12 هزار و 686میلیارد تومان رسید که در مجموع امروز معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 15 هزار و 279 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند البته میزان کاهش شاخص‌ها کمتر از یک درصد بوده است. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.66 درصد عقب‌نشینی کرد.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.25 درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور 0.49 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 0.65 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.68 درصد کاهش یافت.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نماد ملی مس، به تنهایی جور شاخص را کشید و بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشت و بر عکس نمادهای شرکت‌های بزرگ مانند فولاد مبارکه، شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل ملی مس، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، تامین سرمایه امین، لعاب ایران، سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت و کاشی سعدی بوده‌اند.


وضعیت امروز پالایش یکم

هنوز واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم زیر قیمت عرضه اولیه 10 هزار تومانی قرار دارد،‌به گونه‌ای که امروز 8043 تومان بود یعنی خریداران پالایش یکم هنوز با 20 درصد زیان همراهند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با 149 واحد کاهش به رقم 17 هزار و 253 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 181 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس امروز بیش از 791 میلیون اوراق در قالب 142 هزار فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 686 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای بانک دی، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، سنگ‌آهن گهرزمین، صبا تامین و اعتباری ملل به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش امروز شامل سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، رایان هم‌افزا، پلیمر آریا ساسول، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و عطرین نخ قم، بوده‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به مباحث سیاسی و اختلاف نظری که در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایجاد شده امروز هم شاخص بورس رو به کاهش بود همچنین نوسان در نرخ ارز و تغییر قوانین برای کسب و کار و صادرات و واردات باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری در بورس رونق نگیرد.

در عین حال اکثر سهام موجود در بازار با توجه به ریزش پیاپی شاخص بورس ارزنده شدند و ارزش معاملات روزانه نشان می‌دهد، افراد حقوقی و افراد حرفه‌ای حقیقی در این شرایط به خرید سهام ارزنده اقدام می‌کنند.سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به یک مطالعه، تحقیق و داشتن یک برنامه بلندمدت دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد