چگونه در قبوض برق از وزارت نیرو طلبکار شویم؟

چگونه در قبوض برق از وزارت نیرو طلبکار شویم؟

سخنگوی صنعت برق از جزيیات طرح جدید وزارت نیرو به منظور تشویق مشترکان خانگی برای صرفه‌جویی در مصرف برق خبر داد که به موجب این طرح، مشترکان به ازای صرفه جویی صورت گرفته نسبت به سال قبل، از وزارت نیرو طلبکار می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق در خصوص جزيیات تشویق بخش خانگی برای کاهش مصرف برق در تابستان امسال، گفت: در بخش خانگی پیش بینی کرده ایم به ازای هر یک کیلووات ساعت صرفه جویی که مشترکان در بخش خانگی دارند از پاداش خوبی که 10 برابر سال گذشته است، یعنی به ازای هر کیلووات 500 تومان برخوردار شوند.

وی افزود: یعنی اگر کسی در مناطق عادی کشور که الگوی مصرف 300 کیلووات ساعت است، زیر الگوی مصرف باشد و بتواند نسبت به سال گذشته هم 100 کیلووات ساعت کاهش مصرف داشته باشد، تا 30 هزار تومان بستانکار می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق خاطرنشان کرد: در مناطق گرمسیر یک، مناطقی مثل خوزستان، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان که الگوی مصرف 3000 کیلووات ساعت است، مشترکان امکان صرفه جویی تا 1000 کیلووات ساعت را هم نسبت به سال گذشته دارند؛ که در این صورت می توانند ماهانه از 500 هزار تومان تشویق های وزارت نیرو برخوردار شوند که این مبلغ به صورت بستانکار در قبوض آنها درج خواهد شد.

اخیرا شرکت توانیر در اطلاعیه ای اعلام کرد: “به اطلاع می­رساند به منظور ایجاد زمینه مشارکت مشترکین صنعت برق در مدیریت مصرف و پرداخت بهای برق صرفه جویی شده به ایشان ، مشترکین بخش خانگی که الگوی مصرف را در ماه های گرم سال (خرداد تا شهریور) رعایت نموده و نسبت به سال قبل کاهش مصرف برق داشته باشند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش تا مبلغ 500 تومان پاداش همکاری مدیریت مصرف دریافت خواهند کرد. مبلغ پاداش در هر صورت حساب برق درج و از بهای برق مصرفی کم می­گردد.”

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد