خودرو این روزها مشتری دارد؟

خودرو این روزها مشتری دارد؟

نایب ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: قیمت خودرو‌های چینی در ماه‌های گذشته آنقدر افزایش داشتند که این روز‌ها زیر قیمت کارخانه هم خریدار ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نعمت الله کاشانی نسب نایب ريیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: با کاهش نرخ ارز، قیمت‌ها کاهشی شد، اما در روزهای اخیر مقدار کمی مجدد قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

او با بیان اینکه با نرخ کنونی ارز، قیمت خودرو‌های داخلی بین 10 تا 20 میلیون تومان دیگر جای ریزش دارد، گفت: با افت قیمت ارز در هفته‌های گذشته، مشخص بود که دیگر نمی‌توان همچون ماه‌های گذشته به خودروسازان اجازه افزایش قیمت داد و این تصمیم شورای رقابت برای ثابت نگه داشتن قیمت خودرو درب کارخانه تاثیرات خوبی در بازار خودرو گذاشت، اما همچنان این بازار راکد است.

نایب ريیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه بیشترین کاهش قیمت‌ها برای خودرو‌های داخلی بود و خودرو‌های وارداتی هم کاهش چشمگیری داشت، بیان کرد: قیمت‌ها نسبت به یک تا 2 ماه قبل بین 20 تا 40 درصد کاهش یافت و این کاهش برای بازار خودرو‌های وارداتی نیز بود، یعنی خودرویی که با قیمت 3 میلیارد خرید و فروش می‌شد به یک میلیارد و 200، 300 رسید، خودروی هایما که 900 میلیون تومان بود اکنون به 600 میلیون تومان رسیده است.

کاشانی نسب ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال دیگر افزایش قیمتی در بازار نخواهیم داشت. پراید 131 از 125 میلیون تومان به کمتر از 100 میلیون یعنی حدود 95 میلیون تومان، پراید 111 از 150 میلیون تومان به 117 میلیون تومان، تیبا از 130 میلیون تومان به 108 میلیون تومان رسیده است، قیمت پراید، سمند و پژو جا دارد که باز هم کاهش یابد.

نایب ريیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص خرید و فروش خودرو‌های چینی، گفت: اکنون خریدی برای خودرو‌های چینی نداریم و بیشتر فروشنده هستند. قیمت خودرو‌های چینی در ماه‌های گذشته آنقدر افزایش داشتند که این روز‌ها زیر قیمت کارخانه هم خریدار ندارند.

به گفته او، قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های چینی 100 میلیون تومان بیشتر از قیمت بازار است و هیچ متفاضی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد