قیمت خودروهای کارکرده نیم میلیاردی در بازار / پژو 2008 کارکده 790 میلیون تومان

قیمت خودروهای کارکرده نیم میلیاردی در بازار / پژو 2008 کارکده 790 میلیون تومان

بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار لیستی از خودروهای کارکرده در بازار به همراه متوسط قیمت آن‌ها به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنا بر آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار فهرستی از خودروهای کارکرده در محدوده 500 تا یک میلیارد در بازار خودرو به همراه قیمت آن‌ها به دست آمده است.

بر اساس جدول زیر خودرو چری تیگو 5 اکسلنت با قیمت 556 میلیون تومان ثبت شده است که در بین خودروهای زیر به همراه هایما S5 با قیمت 561 میلیون تومان از خودروهای ارزان‌تر لیست هستند.

متوسط قیمت خودروی چری تیگو 5 IE با نرخ 576 میلیون تومان ثبت شده است. جک S5 اتوماتیک با متوسط قیمت 628 میلیون تومان، هایما S7 توربو1800cc با قیمت 658 میلیون تومان، هیوندای اکسنت مونتاژ با قیمت 690 میلیون تومان و خودرو چری تیگو 7 اکسلنت با قیمت 729 میلیون تومان ثبت شده است.

در بین خودروهای جدول زیر خودرو کیا سراتو مونتاژ اتوماتیک آپشنال با متوسط قیمت 739 میلیون تومان و خودرو پژو 2008 با قیمت 794 میلیون تومان از گران‌ترین خودروها هستند.

در جدول زیر متوسط قیمت برخی از خودروهای کارکرده با قیمت 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان را مشاهده می‌کنید.

ورود 60 تا 80 هزار خودروی خارجی از نیمه اول 1401

نماینده مردم سقر در مجلس با اشاره به آخرین تحولات درباره مصوبه واردات خودرو گفت: نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صمت، روز یکشنبه برگزار شد. در این نشست نمایندگان بر روی مواضع قبلی خود در خصوص ضرورت واردات خودرو در بحث ماده 4طرح ساماندهی بازار خودرو پافشاری و اعلام کردند، واردات خودرو به نفع رقابتی شدن بازار، پایان انحصار و تعدیل قیمت خودرو است.

رحیمی در ادامه گفت: نهایتا قرار شد کمیته ای ویژه تشکیل و در آن مجموعه مباحث مرتبط با و واردات خودرو مورد بررسی قرار بگیرد. در این کمیته ایرادات و نظرات شورای نگهان، بانک مرکزی و شورای عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفته و تلاش خواهد شد راهکارهای برای حل مشکلات ارايه شوند. در صورت اجرای این مصوبه، ارز مورد نیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی و صادرات خودرو و قطعات تامین خواهد شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: علت اینکه نمایندگان بر اجرای این مصوبه پافشاری می کنند این است که در این ماده، واردات خودرو موکول به بحث صادرات قطعات، خودرو و برخی صنایع وابسته شده است. شرایط بازار خودرو و فقدان رقابت در این بازار ایجاب می کند که از طریق ایده‌هایی چون واردات خودرو از یک طرف رقابت در این بازار ایجاد شود و از سوی دیگر از طریق متوازن سازی عرضه و تقاضا، قیمت خودرو تعدیل شود.

مطالعه بیشتر: ورود 60 تا 80 هزار خودروی خارجی از نیمه اول 1401

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد