رشد شاخص بورس سرعت گرفت!

رشد شاخص بورس سرعت گرفت!

شاخص کل بورس با رشد 44 هزار و 782 واحدی در تراز یک میلیون و 328 هزار و 324 واحدی ایستاد.

امروز شنبه (14 آبان) شاخص کل بورس در ابتدای بازار با رشد 2 هزار و 282 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 285 هزار و 823 واحد قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با رشد 44 هزار و 782 واحدی در تراز یک میلیون و 328 هزار و 324 واحدی ایستاد.

خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت:امروز شاهد رشد شاخص بورس بعد از پرواز کامودیتی ها ، نفت در بازار جهانی و دلار در بازار داخلی در آخر هفته بودیم.

او می گوید: بعد از مدت ها بی تفاوتی به گزارشات شش ماهه و روند سوددهی شرکت ها، عدد شاخص به یک ماه قبل برگشت، هرچند اکثر سهام شاهد رشد آن چنانی در روزهای اخیر نبودند، تناقضی که نباید از دید دور نگه داشت! فلزات اساسی و پالایشگاهی در مرکز توجه خریداران بودند.شاهد خروج پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و تراز مثبت در سهام بودیم.تداوم افزایش حجم و ارزش معاملات امیدها را به تابلوی معاملات برمی گرداند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم دو هزار و 529 میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «شتران» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شپنا» و «شبندر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد 9 هزار و 34 واحدی روی پله 374 هزار 784 واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد 6 هزار و 340 میلیارد سهم به ارزش دو هزار و 529 میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد 321 واحدی روی پله 17 هزار و 707 واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و 550 میلیارد سهم به ارزش 665 میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز فرآوده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ 530 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شتران، فاسمین و فجر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های بالبر، غشهد و فجام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فزرین، رافزا و ثرود بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت اوان، تماوند و میهن بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و صمعاد 212 در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های نور 06، اراد 112 و آوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های افران، همای و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا وشپنا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد 1024، توان و اراد 1014 بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، توان و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد