بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (15 آذر) / گروه فلزات اساسی، بیشترین خروج پول حقیقی را شاهد بود

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (15 آذر) / گروه فلزات اساسی، بیشترین خروج پول حقیقی را شاهد بود

افراد حقیقی امروز 230میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام مجتمع صنایع و...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 230میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و 470میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 24درصد یعنی 590میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 9درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «ساخت محصولات فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «واحیا»، «بپاس» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وصندوق»، «شپدیس» و «فاراکح» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان معادل 34میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با برتری 12میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 27نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 73نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 90میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 260میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد