پیش‎‌بینی بورس 20 مرداد / شاخص به 1٫5 میلیون واحد می‌رسد؟

پیش‎‌بینی بورس 20 مرداد / شاخص به 1٫5 میلیون واحد می‌رسد؟

امروز بازار سرمایه با روندی صعودی بود. شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز بازار سهام در کانال یک میلیون و 453هزار واحد قرار گرفت. با توجه به بازار امروز پیش‌بینی بورس فردا به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سرمایه با روندی صعودی بود. شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز بازار سهام در کانال یک میلیون و 453 هزار واحد قرار گرفت. با توجه به بازار امروز پیش‌بینی بورس فردا به چه صورت است؟

ایمان ريیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: شاخص بدون استراحت به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. تحرکات شاخص به سمت بالا این نگرانی را بیشتر می‌کند که اکثر نمادهای بازار به اندازه شاخص در یک ماه گذشته رشد نکردند و از جو کلی بازار جدا مانده‌اند.

ريیسی افزود: اگر مذاکرات برجام به نتایج مثبتی برسد، نرخ دلار روند ریزشی را در پیش می‌گیرد و شاخص کل و نمادهای بازار هم متناسب با کاهش نرخ دلار روند ریزشی را خواهند داشت.

ريیسی در بخش دیگری به گروه‌های پیش‌رو در بازار فردا اشاره کرد و گفت: گروه نمادهای فلزات اساسی و ساختمانی می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو بازار باشند. به خصوص گروه ساختمانی که از زمان ریزش بازار تا به حال در آن اصلاح قیمتی به شکل گسترده‌ای رخ داده است.

ريیسی درباره شاخص کل پیش‌بینی کرد، تا هفته آینده اگر روند بازار صعودی باشد رسیدن شاخص به محدوده یک میلیون و 540 هزار واحدی محتمل است. وی افزود: شاخص اگر تا پایان سال به دو میلیون واحد برسد، این رقم را رد می‌کند و به محدوه‌های بالاتری حرکت می‌کند. زیرا گزارشی که شرکت‌ها منتشر کردند سیگنال رشد شاخص را می‌دهند.

ريیسی درباره تاثیر ورود سیمان به بورس کالا: نمادهای سیمانی رشد خوبی را در هفته‌های گذشته داشتند. به نظر می‌رسد رشد متعادل آن‌ها با توجه به سیگنال ورود سیمان به بورس کالا ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار در بخش دیگری به ورود خودرو به بورس کالا و اثر ان بر قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: اگر خودرو هم به بورس کالا وارد شود: به نظر می‌رسد قیمت کارخانه بالاتر می‌رود و نزدیک به قیمت بازار می‌شود و دست دلال از خودرو کوتاه می‌شود. اما به نظر می‌رسد کاهش قیمت خودرو اتفاق نیفتد.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هرروز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد