بازگشت سکه به کانال 14 میلیونی/ کاهش قیمت دلار و طلا/ قیمت دلار، طلا و سکه 26 تیر 1401

بازگشت سکه به کانال 14 میلیونی/ کاهش قیمت دلار و طلا/ قیمت دلار، طلا و سکه 26 تیر 1401

قیمت‌ دلار و طلا امروز یکشنبه 26 تیر 1401، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 27905 تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد، اما روند کاهشی دارد. در برخی کانال‌های تلگرامی که قیمت‌های بازار ارز را اعلام می‌کنند، دیروز قیمت دلار وارد کانال بالاتر شد اما در ساعت‌های پایان معاملات روند کاهشی به خود گرفت. با وجود همچنان در کانال جدید نوسان داشت. امروز اما به کانال پیشین بازگشته است. البته برخی منابع نیز معتقدند این کانال‌ها قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

مطالعه بیشتر: بازدهی بازارها در هفته سوم تیر 1401/ افت طلا و بورس

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار روز پنجشنبه 23 تیر، جهش چشمگیری را ثبت کرد. به عقیده معامله‌گران در این روز فنر قیمت دلار از دست بازارساز در رفت. قیمت دلار در تهران بعد از چند روز رنج بودن امروز به سمت کانال جدید جهش پیدا کرد و در نزدیکی کانال جدید ایستاد. حتی عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند که قیمت دلار بالای کانال جدید قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با 0٫12 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت 26075 تومان رسیده است.

مطالعه بیشتر: کاهش بی‌سابقه قیمت طلا/ منتظر سقوط قیمت سکه باشیم؟
نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و 359 هزار و 706 تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه کاهشی است و اکنون با قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود. در واقع به کانال قیمتی پایین‌تر رفته است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به 14 میلیون و 350 هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت 1,707 دلار معامله می‌شود. طلای جهانی روز پنجشنبه به کانال 1600 دلار سقوط کرد اما در ادامه تا 1710 دلار نیز افزایش یافت.

مطالعه بیشتر: بازگشت ارز 4200 تومانی اشتباه بزرگی است / ارزانی در کار نیست!
سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. البته بانک مرکزی نیز گزارش رشد نقدینگی در 1400را منتشر کرده است که در مورد تورم سیگنال افزایشی دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا ادعا کرد که مذاکرات رفع تحریم‌ها در مراحل حساس و پیشرفته‌ای قرار دارد و نتیجه گفت‌وگوها در انتظار «نظرات تهران و حرف‌های آمریکایی‌ها» است

این مقام اتحادیه اروپا که نامش را رویترز فاش نکرده گفته است: «ما در مرحله بسیار پیشرفته‌ مذاکرات هستیم. یک دور از گفت‌وگوهای به اصطلاح غیرمستقیم در دوحه داشتیم که هیچ نتیجه ای نداشت. دلیل آن بسیار واضح است زیرا ما درباره هر چیزی که روی میز بود مذاکره کردیم.»

وی با بیان اینکه می‌توان درباره جزيیات باقی‌مانده دقیق‌تر شد، افزود: منتظر نظرات تهران و حرف‌های آمریکایی‌ها هستیم... نمی‌دانم این پایان کار است یا نه، اما پایان کار مذاکره، بله (ایرنا).

مطالعه بیشتر: ادعای جدید رویترز درباره مذاکرات وین
مواضع آمریکا و اسرايیل در مورد مذاکرات

ريیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی گفت: کشورش از توسل به «زور به عنوان آخرین گزینه برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد».

جو بایدن، گفت که حتی به بهای عدم دستیابی به توافق هسته‌ای، حاضر به حذف نام سپاه پاسداران ایران از فهرست سیاه نیست (ایلنا).

او در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم پیشبرد دیپلماسی با ایران تاکید کرد.

بایدن علی‌رغم آن که در سفر به فلسطین اشغالی اعلانیه‌ای را امضا کرد که محورهایی از آن علیه جمهوری اسلامی ایران بود، بر لزوم دیپلماسی در قبال ایران تاکید کرد و گفت: «دیپلماسی، بهترین راه جلوگیری از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است» (فارس).

مطالعه بیشتر: 4 پیش‌بینی از قیمت دلار/ بازار ارز به چه سمتی می‌رود؟
سیگنال‌های داخلی و خارجی

در روزهای گذشته، سیگنال‌هایی برای بازار ارز ارسال شده است که می‌تواند بر قیمت دلار اثر داشته باشد. این پیام‌ها از یک سو به مذاکرات هسته ای و موارد موثر بر آن مربوط می‌شوند و از سوی دیگر به واقعیت‌های داخلی موثر بر بازار.

نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته سوم تیر ماه به 20٫95درصد رسید و به روند افزایشی خود ادامه داد.

حجت‌الله فرزانی، کارشناس بانکی، در گفتوگو با تجارت نیوز، درباره تاثیر تغییرات نرخ بهره بین بانکی بر تورم و بازارهای سرمایه، طلا، ارز گفت: این تاثیرگذاری به این موضوع برمی‌گردد که عملکرد بانک مرکزی در واکنش به این تغییر چگونه باشد. اگر بانک مرکزی به این بازار ورود کرده و منابع را با نرخ بهره بالا جمع‌آوری کند، باعث کاهش نقدینگی در اختیار بانک‌ها خواهد شد.

او بیان کرد: به این ترتیب، تغییرات در نرخ بهره بین بانکی می‌تواند به عنوان یک سیاست پولی انقباضی عمل کند و روی کنترل نقدینگی و تورم تاثیرگذار باشد. بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم که سیاست بانک مرکزی در شرایط کنونی به چه شکی است.

در این میان به نظر می‌رسد دولت تلاش برای نزدیکی نرخ دلار صرافی ملی به بازار آزاد را ادامه می‌دهد. از آن سو با ارزپاشی و برخوردهای امنیتی تلاش می‌کند نرخ دلار در بازار آزاد را کنترل کند.

با وجود این، علی‌رغم کاهش نرخ اونس، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی است.

مطالعه بیشتر: آخرین اخبار از مذاکرات هسته‌ای/ گزینه نظامی روی میز آمد؟

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد