بند مربوط به عرضه سهام و دارایی‌های دولتی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد

بند مربوط به عرضه سهام و دارایی‌های دولتی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی بند مربوط به عرضه سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه قوه مجریه را به منظور رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق...

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400 بررسی شد و محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ردیف 2 بند الف تبصره 2 لایحه بودجه و جز یک آن را به منظور بررسی بیشتر و رفع ابهامات وارده به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع داد.

بر اساس ردیف 2 بند «ب» تبصره 2 لایحه بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف می‌شد تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرايی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی‌مانده سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های مشمول واگذاری را مطابق روش‌های مندرج در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم 44 قانون اساسی را عرضه نماید و منابع حاصله را به ردیف310502 واریز کند.

علاوه بر روش‌های فوق و صالح و صرفه بیت المال واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس ETF مشروط به اینکه تشکیل این صندوق‌ها با مدیریت دولتی برای بلندمدت درنظر گرفته نشود و یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش با شرایط زیر نیز مجاز است.

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این بند اظهار داشت: همه بر این اتفاق نظر دارند که مدیریت ETF در دست دولت نقض غرض است. از سوی دیگر کلمه «بلندمدت» ابهام دارد. بنابراین برای رفع این ابهام، این ردیف‌ها باید به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود. معنی چنین اظهاراتی، نبودن صندوق‌ها نیست. بلکه صندوق ها در بورس هستند و به کار خود ادامه می‌دهند. مجلس و دولت نیز نظر مثبتی نسبت به آنها دارند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: ETFها به طور حتم ماندگار هستند و تقویت خواهند شد. محور بحث ما، درخصوص روش مدیریت دولت بر ETFها و مدت زمان مدیریت دولت است.

وی در ادامه این بند را به منظور رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد