افزایش سود خالص "بهپاک" در سایه کاهش محسوس سود عملیاتی

افزایش سود خالص "بهپاک" در سایه کاهش محسوس سود عملیاتی

یکی از عمده تفاوت‌های میزان فروش شرکت در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل عدم فروش کالای بازرگانی روغن آفتابگردان و ذرت و کلزا است.

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در شرایطی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عدم نقد شوندگی یکی از بزرگ‌ترین معضلات حال حاضر سهامداران در ماه‌های گذشته است طرح ناقص دامنه‌نوسان نامتقارن نیز به این مشکل دامن‌زده تا بسیاری از سهامداران نگون‌بخت نتوانند زمانی را برای روان‌شدن صفوف فروش بسیاری از سهام متصور شوند.

ظاهرا در اوضاع نابسامان کنونی نه خبری از بازگشت دامنه‌نوسان متقارن است و نه خبری از گره‌های معاملاتی، که این موضوع منجر به قفل‌شدن بسیاری از سهامداران نظیر سهامداران شرکت بهپاک (بیش از 2 ماه در صف فروش مانده‌اند) شده‌اند.

آنچه در گزارش سالانه شرکت بهپاک مشهود بود، افت بیش از 12درصدی سود عملیاتی است که به‌هیچ‌وجه با قیمت‌های کنونی سهم همخوانی ندارد.

یکی از نکات قابل‌تامل و نگران‌کننده صورت‌های مالی حسابرسی نشده سالانه این شرکت در سال مالی جاری، کاهش چشمگیر مقادیر و مجموع مبالغ فروش علی‌رغم افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش انواع محصولات این شرکت، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده که این موضوع منجر به کاهش چشمگیر مبالغ فروش و درآمد‌های این شرکت شد.

لازم به ذکر است یکی از عمده تفاوت‌های میزان فروش این شرکت در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل عدم فروش کالای بازرگانی روغن آفتابگردان و ذرت و کلزا است.

در انتها باید اشاره شود که این شرکت با تحقق درآمدی 4.524 میلیارد ریالی و 42درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل، سود خالصی 525 میلیارد ریالی محقق کرده که 30 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.


  • بیشتر بخوانید:
پیش بینی 156 هزار تنی واردات مواد اولیه "بهپاک"

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد