اپال بخریم یا نخریم؟

اپال بخریم یا نخریم؟

روز چهارشنبه 6 اسفند ماه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود. اما سيوال اینجاست که بازار سهام در شرایط نزولی خود چقدر از این عرضه اولیه استقبال می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که شرایط بازار سهام خوب نیست و اکثر نمادها در صف‌های فروش قفل شدند سازمان بورس با حرکتی روبه‌ جلو قصد دارد سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس را در بورس عرضه کند.

براساس این عرضه اولیه به ازای هر کد معاملاتی حداکثر 400 سهم در دامنه قیمتی 1200 تا 1250 تومان عرضه می‌شود. اما سوال مهم این است که آیا این عرضه اولیه ارزندگی دارد؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با شرایط بازار سهام گفت: این عرضه اولیه از دو جهت قابل بررسی است یکی ارزندگی و دیگری شرایط بازار برای عرضه اولیه. حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش یافته و بازار سهام قفل در صف‌های فروش است اما مهم‌ترین عامل برای استقبال از عرضه اولیه پول است که فعلا کمبود پول در بازار سهام بیداد می‌کند.

این کارشناس در رابطه با میزان استقبال از این عرضه اولیه گفت: در شرایط کنونی که پول در بازار سهام کم است این عرضه اولیه، هزار و 750 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و به نظرم با وضعیت موجود، بازار سهام کشش این عرضه را ندارد. عرضه اولیه‌های قبلی نیز با استقبال خوبی همراه نشدند و حالا نیز با مشکل مواجهه‎‌اند.

این کارشناس در پایان گفت: حتی هنوز میزان و سهمیه افراد حقیقی و حقوقی مشخص نشده ولی اگر سهمیه افراد حقوقی در خرید این عرضه اولیه بیشتر باشد شاید حقوقی‌ها اقدام به خرید کنند اما بی‌اعتمادی در حقیقی‌ها باعث می‌شود مشارکت کمتری داشته باشند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد