نامه نگاری رییس سازمان بورس به شورای رقابت و بانک مرکزی

نامه نگاری رییس سازمان بورس به شورای رقابت و بانک مرکزی

ريیس سازمان بورس در نامه‌ای به ريیس بانک مرکزی خواستار معرفی افرادی شد که در بانک‌ها دسترسی به اطلاعات خاص دارند و همچنین در نامه‌ای به ريیس شورای رقابت از وی خواست تا فهرست مجموعه‌هایی که در جریان امور مربوط به قیمت گذاری خودرو هستند را معرفی کند.

به گزارش نبض بورس، ريیس سازمان بورس در نامه‌ای به ريیس شورای رقابت از وی خواست تا فهرست مجموعه‌هایی که در جریان امور مربوط به قیمت گذاری خودرو هستند را معرفی کند.

این درخواست در حالی مطرح شده که موضوع عرضه خودرو در بورس کالا مدتی است در جلسات نمایندگان مجلس، دولتی‌ها و خودروسازان مطرح است و در عین حال تمام معاملات در بورس کالای ایران تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. به این ترتیب نامه ريیس سازمان بورس می‌تواند احتمال عرضه خودرو در بورس کالا را تقویت کند.

شرکت‌های خودروسازی مهم در بورس شامل ایران‌خودرو در نماد خودرو، سایپا در نماد خساپا، پارس‌خودرو در نماد خپارس و دیگر گروه‌های خودروسازی در بورس به دلیل زیان انباشته، از پرداخت سود به سهامداران خودداری کردند و سهام خودرویی در بازار همچنان رو به کاهش است که یکی از دلایل آن قیمت‌گذاری خودرو و از دلایل دیگر آن می‌توان به سوء مدیریت و عدم ارتقاء بهره‌وری در فرآیند تولید و کیفیت خودرو اشاره کرد.

از طرفی شرکت‌هایی که در بازار سرمایه حضور دارند، مانند خودروسازی، فولادسازی و یا صنایع سیمان و پتروشیمی نباید محصولات آن‌ها در جای دیگر قیمت‌گذاری شود، چون بازار سرمایه، بازار شفاف و رقابتی است که خود به خود قیمت شرکت‌ها، سهام آن‌ها را می‌تواند مشخص کند.

 

همچنین ريیس سازمان بورس در نامه‌ای به ريیس بانک مرکزی خواستار معرفی افرادی شد که در بانک‌ها دسترسی به اطلاعات خاص دارند.

محمدعلی دهقان دهنوی ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به اکبر کمیجانی ريیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی خواستار شد با عنایت به اینکه بنا به ملاحظات قوانین و مقررات، بعضی از کارکنان بانک مرکزی در جریان اطلاعات مربوط به گزارش عملکرد دوره‌ای بانکها و مصوبات دارای آثار مالی بااهمیت در بانکها قبل از افشای عمومی گزارشات طبق شرایط سازمان بورس هستند، خواهشمند است به منظور انجام وظایف قانونی توسط این سازمان و به استناد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی و تبصره‌های آن فهرست افرادی را که در جریان امور فوق قرار دارند مطابق فرم شماره 3 دستورالعمل پیوست به سازمان بورس معرفی کنید.

 

 

همچنین در این زمینه محمد علی دهقان‌دهنوی در نامه‌ای به صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آورده است، با عنایت به اینکه آن شرکت بنا به ملاحظات قوانین و مقررات در جریان امور مربوط به تولید و فروش فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی شامل مقدار و بهای نفت خام تحویل داده شده به شرکت‌های مزبور فرآورده‌های تحویل داده شده به آن شرکت، مقدار فرآورده‌های فروش رفته و مقدار باقیمانده از آن و نرخ فروش فرآورده‌ها می‌باشد خواهشمند است به منظور انجام وظایف قانونی توسط سازمان بورس و به استناد مفاد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و تبصره‌های آن فهرست‌ افرادی را که در جریان فرآیند امور ذکر شده قرار دارند در قالب فرم سه پیوست به این سازمان معرفی نمایید.

 

محمدعلی دهقان‌دهنوی ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به غلامرضا سلیمانی امیری ريیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی آورده است، با  عنایت به اینکه بنا به ملاحظات قوانین و مقررات بعضی از کارکنان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در جریان اطلاعات مربوط به گزارشات عملکرد دوره‌ای شرکت‌های بیمه و همچنین مصوبات دارای آثار مالی با اهمیت در این شرکت‌ها قبل از افشای عمومی گزارشات طبق ضوابط این سازمان می‌‌باشند خواهشمند است به منظور انجام وظایف قانونی توسط این سازمان و به استناد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی و تبصره‌های آن فهرست افرادی را که در جریان امور فوق می‌‌باشند مطابق فرم شماره سه دستورالعمل پیوست به این سازمان معرفی نمایید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد