بلومبرگ: تعیین سقف قیمتی برای گاز روسیه بعید است

بلومبرگ: تعیین سقف قیمتی برای گاز روسیه بعید است

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، تعیین سقف قیمتی برای گاز از روسیه، بهترین رویکرد برای مهار هزینه های انرژی در بحبوحه وخیم شدن هزینه های زندگی در این اتحادیه نیست.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از بلومبرگ، کمیسیون اتحادیه اروپا، بازوی اجرایی این اتحادیه اعلام کرد، تعیین سقف قیمتی برای واردات گاز از روسیه، بهترین رویکرد برای مهار هزینه های انرژی در بحبوحه وخیم شدن بحران هزینه های زندگی در سراسر این اتحادیه نیست.

ایده اعمال سقف قیمتی بر تمام واردات گاز از روسیه توسط تعدادی از کشورها از جمله ایتالیا، یونان، لهستان و بلژیک مطرح شد. کمیسیون اروپا از ابتدا با این ایده مخالف بوده است اما موافقت کرد تا این ایده با رهبران سایر کشورها مطرح شود.

چندین هفته این گفت و گوها ادامه یافته اما هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است. با در نظر گرفتن گزینه هایی که اتحادیه اروپا در حال بررسی آنهاست، اگر تصمیم هم گرفته شود، احتمالا سقف قیمتی برای گاز تعیین نخواهد شد.

این گزینه ها توسط کمیسیون اروپا به رهبران کشورهای عضو ارايه شده است.

در گفت و گوهای ماه گذشته، پیشنهادی وجود داشت که شرکت کنندگان آن را کریدور قیمت پویا برای گاز وارداتی نامیدند و کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که ممکن است برای بررسی آن تمایل داشته باشد. با این حال، اکنون، بلومبرگ گزارش داده است که این بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، نظرش را عوض کرده و اقدامات دیگری را برای کاهش قیمت انرژی اعمال خواهد کرد.

این بدان معناست که زمان بیشتری طول می کشد تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای رسیدن در مورد چگونگی مقابله با این بحران تصمیم بگیرند؛ در زمانی که این تصمیم باید در سریع زمان ممکن اتخاذ و اقدامات اجرایی شود.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد