پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 بهمن 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 بهمن 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 88 هزار و 300 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه 10 میلیون و 730 هزار تومان بود. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه 15 بهمن با 7,200 تومان کاهش، یک میلیون و 88 هزار و 300 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه 10 میلیون و 730 هزار تومان بود. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: امروز آخرین روز کاری هفته است و پیش‌بینی می‌شود طلا روند ثابتی داشته باشد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: افزایش قیمت دلار روز سه‌شنبه کمک کرد که سکه امامی در این روز به افت اونس طلا بهای زیادی ندهد و حتی با سرعت آرامی در مسیر افزایشی قرار بگیرد. سکه در روز چهارم هفته 30 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به بهای 10 میلیون و 930 هزار تومان رسید.

اما روز چهارشنبه خبری از افزایش قیمت دلار نبود و روند کاهشی اونس طلا نیز حداقل تا ساعت 4بعدازظهر قطع نشد. در واکنش به افت این دو متغیر تاثیرگذار، معامله‌گران سکه نیز فروشنده شدند و توانستند قیمت فلز گرانبهای داخلی را 200 هزار تومان پایین‌تر ببرند و به 10 میلیون و 730 هزار تومان برسانند. سطح حمایتی مهم بازار سکه محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومان بود.

تثبیت زیر این سطح می‌تواند سکه را در معرض فروش‌های بیشتر قرار دهد. حمایت بعدی پیش روی سکه محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومان است که در صورت شکست آن، فلز گرانبهای داخلی تا محدوده 10 میلیون و 100هزار تومان عقب خواهد نشست.

به گفته فعالان، در صورتی که اونس طلا به بالای محدوده هزار و 850 دلار بازنگردد، سکه کار سختی برای صعود خواهد داشت. با این حال، با توجه به حباب مثبت سکه می‌توان گفت سکه‌بازان به افزایش قیمت دلار و اونس طلا خوش‌بین هستند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد