تولید 10 هزار مگاوات انرژی خورشیدی طی چهار سال

تولید 10 هزار مگاوات انرژی خورشیدی طی چهار سال

تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر نیرو و ريیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در ابتدای این جلسه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ما حدود900  مگاوات انرژی محصور داریم که این میزان، حدود یک درصد انرژی برقی کشور است و ما باید این میزان را گسترش دهیم؛ چه بسیار کشورهایی هستند که میزان بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر را به 50 درصد رسانده‌اند.

وی افزود: ما نیز باید در آینده توسعه را به سمت 10 هزار مگاوات طی چهار سال که میزان زیادی نسبت به گذشته است، پیش ببریم که برنامه‌های آن فراهم  و تصویب شد؛ در بودجه 1401 هم دولت، بودجه مورد نظر این فعالیت را پیشنهاد داده است و مقدمات کار انجام شده است.

محمود کمانی ادامه داد: برای انرژی بادی هم منتظر مصوبات هستیم و صنایع بزرگ بسیاری اعلام آمادگی کرده‌اند که برای احداث نیروگاه‌ها همکاری کنند. این بار در اجرای برنامه تغییراتی ایجاد کردیم و در مدل جدید ابتدا سرمایه‌گذاران را دعوت کردیم و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد. نکته‌ای که در این میان  وجود دارد، این است که شرکت‌ها محدود هستند و یک سری مجموعه‌های سرمایه‌گذاری هستند و با فرد سرمایه‌گذار مواجه نیستیم که در میانه‌ی کار متوجه شویم فرد سرمایه ندارد.

وی با بیان اینکه ما بر اجرای کار نظارت کامل داریم و اگر مجموعه‌ای نخواهد کار را ادامه دهد، آسیبی نخواهیم دید اظهار کرد: نکته دیگر این است که زمینی که برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر انتخاب می‌شود، باید در مجموعه‌ای باشد که سازمان منابع طبیعی مناسب بودن آن را تایید کند و کاربری دیگری هم نداشته باشد و حداقل آسیب را برای منابع طبیعی داشته باشد و چه بسا محافظت از منابع طبیعی را نیز به همراه داشته باشد.  

وی در پایان تصریح کرد: تلاش ما باید در این زمینه باشد که سرمایه‌گذار کمترین مسیر را طی کند و طی یک سال به نتیجه مطلوب برسد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد