رویکردهای تامین مالی در ایران و جهان بررسی می‌شود

رویکردهای تامین مالی در ایران و جهان بررسی می‌شود

همایش بین‌المللی تامین مالی با رویکردی علمی برای رویارویی با مسايل اقتصادی با سخنرانی مدیرانی از کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، هندوستان و اتریش، در سه محور مدل‌های مطلوب تامین مالی، مدیریت ریسک، نقش فینتک‌ها در گسترش و تامین بازارها، اواسط هفته جاری به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، امین آذریان، دبیر کمیته اجرایی «همایش بین‌المللی تامین مالی» در مورد اهمیت برپایی چنین همایش‌هایی به طور بین‌المللی گفت: توانایی شرکت‌ها در فراهم کردن سرمایه و تهیه برنامه‌های مالی مناسب از عوامل اصلی رشد و پیشرفت هر شرکت محسوب می‌شود؛ از همین‌رو مدیران شرکت‌ها برای تامین وجوه لازم مخارج سرمایه‌ای به منابع گوناگون و شیوه‌های مختلف تامین مالی نیاز دارند. براین اساس یکی از راه‌های تامین سرمایه، تامین مالی از طریق بین‌المللی است که مدیران بازار سرمایه ایران و نهادهای مالی بین‌المللی باید با آن آشنا شوند. به همین منظور یکی از راه‌های مناسب برای آموزش فعالان و مدیران بازارهای سرمایه، برپایی همایش‌های بین‌المللی تامین مالی است. آذریان با اشاره به اینکه خدمت تامین مالی یکی از انواع مختلف خدماتی‌ست که توسط شرکت‌های فعال در صنعت مالی ارايه می‌شود؛ افزود: تامین مالی به معنای فراهم آوردن سرمایه (وجوه) برای یک پروژه، یک شخص، یک کسب و کار و یا هر نوع موسسه دولتی یا خصوصی است و این دسته وجوه قابل تخصیص برای دوره‌های کوتاه و یا بلند مدت است.

 پنل‌های تخصصی همایش

دبیر کمیته اجرایی همایش بین المللی تامین مالی، در مورد چگونگی برپایی این همایش و جزيیات آن بیان داشت: این همایش با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه ایران و مدیران ارشد چندین نهاد مالی بین‌المللی روز 27 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت برخط برگزار خواهد شد.

آذریان با اشاره به وجود سه بخش تخصصی در این همایش گفت: این همایش دارای سه پنل تخصصی در حوزهای «مدیریت ریسک»، «بررسی مدل‌های بهینه تامین مالی شرکت‌ها در شرایط سخت اقتصادی» و «نقش فینتک‌ها در گسترش بازارها» است. همچنین سخنرانان این همایش از کشورهای انگلیس، آمریکا، سویس، هند، اتریش، و چند کشور دیگر هستند.

سخنرانان افتتاحیه

وی در خصوص تشریح بخش‌های مختلف این همایش اظهار داشت : این همایش طبق برنامه ارايه شده ساعت 14 بیست و هفتم بهمن ماه  با سخنرانی حسین عبده تبریزی عضو سابق شورای عالی بورس افتتاح خواهد شد. همچنین محمدعلی دهقان دهنوی ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار، جوزف لوفکین، مدیر عامل و موسس شرکت سرمایه‌گذار جکسیم (انگلیس) و بهادر بیژنی، مشاور ریاست سازمان در امور بین‌الملل و جذب سرمایهگذاری خارجی به ترتیب سخنرانی خواهند کرد.

تمرکز بر مدل‌های مطلوب تامین مالی

دبیر اجرایی همایش بین المللی تامین مالی، در معرفی پنل‌های تخصصی این همایش افزود: پنل نخست این همایش با عنوان«مدل‌های مطلوب تامین مالی» طبق کنداکتور ساعت 14:50 شروع می‌شود. در این پنل سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس و دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران به عنوان ريیس پنل سخنرانی خواهند داشت و در ادامه به ترتیب، آندرس شوایتزر، مدیر عامل شرکت ارجان کاپیتال (انگلیس)، مهدی مومن‌زاده، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد و میگويل اینچاراندونم، معاون تامین مالی بانک توسعه اتریش سخنرانی خواهند کرد.

برجسته‌سازی مدیریت ریسک   

وی ادامه داد: پنل دوم این همایش با عنوان«مدیریت ریسک» طبق برنامه اعلام شده ساعت 16 برگزار خواهد شد و در این پنل امیر سیدی مدیرعامل کارگزاری امین سهم به عنوان ريیس سخن خواهد گفت. در ادامه بهرنگ اسدی، مدیر عامل تامین سرمایه مسکن، آلبرت دایلان براسویل، مدیر تحقیقات شرکت سرمایه‌گذاری کاپیتال آمریکا و مایکل نظری، مدیر ریسک کارگزاری سالمون آمریکا به ترتیب سخنرانی می کنند.

نقش فینتک‌ها در گسترش و تامین بازارها

آذریان در تشریح بخش سوم این همایش گفت: پنل سوم این همایش با عنوان«نقش فینتک‌ها در گسترش و تامین بازارها» ساعت 17:10 دقیقه آغاز می‌شود. محمود خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه تمدن ریاست این پنل را بر عهده دارد و پس سخنرانی ایشان به ترتیب پايول چاپمن، مدیر عامل شرکت هورن بای انگلیس، سید امید موسوی، مدیر عامل شرکت تحلیگر امید و آرپام ماجومدر، معاون توسعه شرکت فناوری بورس ملی هندوستان سخنرانی خواهند داشت.

روش حضور و حامیان

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تامین مالی با دعوت از همه علاقه‌مندان برای حضور در این همایش به‌ منظور افزایش سطح توانایی و آگاهی‌های مدیریتی در تامین مالی متناسب با فضای تخصصی، تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این همایش می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://old.iiia.ir/form28/ ثبت نام کرده و در روز مقرر در همایش حضور یابند. همچنین مراجعه‌کنندگان در صورت مشاهده هرگونه مشکل در روند ثبت‌نام می‌توانند با شماره 8834944 واحد IT کانون نهاد های سرمایه گذاری تماس حاصل کنند؛ البته با توجه به محدودیت حضور در همایش، اولویت با افرادی‌خواهد بود  که زودتر اقدام به قطعی شدن ثبت‌نام خود کنند. همچنین درهمایش مذکور مجموعه هایی نظیر، شرکت بورس، تامین سرمایه تمدن، کارگزاری ارمان تدبیر نقش جهان، کارگزاری امین سهم، تحلیلگر امید و صدای بورس به عنوان حامی هستند. البته سازمان بورس، کانون نهادها و کارگزاری بانک انصار هم مسيولیت برگزاری این رویداد بین المللی را برعهده دارند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد