وزیر انرژی ترکیه: آنکارا پرداخت پول گاز روسیه به روبل را آغاز کرد

وزیر انرژی ترکیه: آنکارا پرداخت پول گاز روسیه به روبل را آغاز کرد

وزیر انرژی ترکیه گفت، ترکیه پرداخت بخشی از پول گاز طبیعی وارداتی از روسیه به روبل را آغاز کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، وزیر انرژی ترکیه امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی « آر » گفت، ترکیه پرداخت بخشی از پول گاز طبیعی وارداتی از روسیه به روبل را آغاز کرده است.

فاتح گفت، سهم پرداخت با ارزهای محلی در مبادلات انرژی با مسکو در ماه های آتی افزایش خواهد یافت و دو طرف در حال حاضر در حال انجام کارهای فنی برای چنین تغییری هستند.

این مقام ترک افزود: «همانطور که می دانید، توافقی حاصل شده است و بخشی از پرداخت قبلا شروع شده است. ما قصد داریم، فعالیت خود در این جهت را تقویت کنیم.»

آنکارا و مسکو در ماه سپتامبر توافق کردند، ترکیه 25 درصد پول گاز وارداتی از روسیه را به واحد پولی این کشور پرداخت کند. پوتین، ريیس جمهور روسیه ماه بعد، تغییر مسیر انتقال گاز روسیه از خط لوله آسیب دیده نورد استریم در بستر دریای بالتیک به ترکیه را پیشنهاد کرد. رجب طیب ، ريیس جمهور ترکیه این پیشنهاد را قبول کرد و گفت، کشورش برای تبدیل شدن به یک قطب بزرگ بین المللی گاز آماده است.

وزیر انرژی ترکیه در رابطه با این طرح گفت، آنکارا تا پایان امسال یک نقشه راه ترسیم خواهد کرد و کنفرانسی برای تامین کنندگان و خریداران برگزار خواهد کرد.

آمارهای اداره آمار ترکیه نشان می دهد که روابط تجاری مسکو و آ اخیرا به سرعت در حال گسترش و حجم کالاهای عرضه شده به روسیه در ماه سپتامبر به رکورد ماهانه 1.1 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این آمار، ترکیه به یکی از شرکای تجاری بزرگ روسیه تبدیل شده است و می تواند به لحاظ حجم صادرات از آلمان پیشی بگیرد.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد