پتروشیمی تندگویان از خرید محصولات آلمانی بی‌نیاز می‌شود/بومی‌سازی کیبورد صنعتی نساجی توسط مهندسان ایرانی

پتروشیمی تندگویان از خرید محصولات آلمانی بی‌نیاز می‌شود/بومی‌سازی کیبورد صنعتی نساجی توسط مهندسان ایرانی

پتروشیمی شهید تندگویان توانست کیبورد صنعتی دستگاه نساجی را که پیش از این از شرکت بارمگ آلمان وارد می‌کرد، بومی‌سازی کند که نه‌تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است بلکه قیمت آن به یک‌ششم نمونه خارجی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، چهار تفاهم‌نامه همکاری میان این شرکت و چهار شرکت تولیدی مستقر در منطقه ماهشهر در حاشیه نخستین «نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» منعقد شد.

سیدرضا قاسمی شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان در این باره گفت: برای شرکت‌های تولیدی منطقه که با علم و دانش فعالیت می‌کنند و تولیدات آنها با شرکت‌های مشابه خارجی به‌ خوبی قابل رقابت هستند، باید مزایایی در نظر گرفته شود تا بتوانیم زمینه را برای آنان تسهیل کنیم.

وی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را کمک به شناسایی و استفاده بیشتر و مناسب‌تر از توانایی‌های منطقه دانست.

پتروشیمی شهید تندگویان در مهم‌ترین تفاهم‌نامه خود توانست کیبورد صنعتی دستگاه نساجی را که پیش از این از شرکت بارمگ آلمان وارد می‌کرد، بومی‌سازی کند.

با عقد این تفاهم‌نامه در دومین روز از «نخستین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» هفت نفر به‌طور مستقیم و بیش از 20 نفر به‌طور غیرمستقیم مشغول کار می‌شوند، همچنین قیمت قطعه داخلی حدود یک ششم قیمت نمونه خارجی برآورد شده است.

شایان ذکر است، در صورت نبود هر یک از این قطعات هیچ دستگاه نساجی امکان راه‌اندازی و تولید نخ را نخواهد داشت، همچنین تعداد دستگاه‌های موجود و فعال در واحد نساجی پتروشیمی حدود 140 دستگاه است که هم‌اکنون با همکاری و امضای تفاهم‌نامه با شرکت سادات صنعت ماهشهر این محصول بومی‌سازی شده و در اختیار پتروشیمی شهید تندگویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد