ساخت 400هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

ساخت 400هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

نیکزاد گفت: از یک میلیون واحد مسکونی که دولت پیشنهاد داده، 400 هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران: نیکزاد گفت: از یک میلیون واحد مسکونی که دولت پیشنهاد داده، 400 هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد.

اکبر نیکزاد ثمرین ريیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی برعهده بنیاد مسکن است، گفت: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نظر داد که بنیاد مسکن در شهر‌های زیر 100 هزار نفر هم سالانه دویست هزار واحد مسکونی جدید بسازد.

او ادامه داد: در مجموع از یک میلیون واحد مسکونی که دولت سیزدهم پیشنهاد داده، ساخت 400 هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن است.

ريیس بنیاد مسکن توضیح داد: ما با وزیر راه و شهرسازی به توافق رسیدیم تا در شهر‌های بالای 100 هزار نفر هم اگر شهری نیاز به کمک دولت داشت، بتوانیم ساخت مسکن را برای آن‌ها انجام دهیم، اما تعداد آن‌ها مشخص نیست.

نیکزاد با بیان اینکه در جلسه روز اخیر با مدیران بنیاد مسکن استان بحث مصالح ساختمانی و همکاری با شهرداران را انجام دادیم، افزود: مشکلی برای ساخت مسکن وجود ندارد و ما مطابق با سلیقه مردم ساخت این واحد‌ها را انجام خواهیم داد.

ريیس بنیاد مسکن اظهار کرد: این 400 هزار واحد با محوریت مردم ساخته می‌شود و ما وام ارزان‌ قیمت خواهیم داد و مصالح را به‌ وفور در اختیار عاملان ساخت آن قرار خواهیم داد و با نظام مهندسی در بحث ارايه پروانه ساخت و با شهرداری‌ها هم در بحث پرداخت عوارض، همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

او ادامه داد: مسکن محرومان و طرح اقدام ملی مسکن هم ذیل این 400 هزار واحد ساخته می‌شوند.

این مقام مسيول درباره رقم وام و ساخت این واحد‌ها هم گفت: برای واحد‌های مسکن روستایی 100 میلیون تومان و برای شهر‌های زیر 100 هزار نفر هم ما پیشنهاد 250 میلیون تن با سود 12 درصد و بازپرداخت 20 ساله را ارايه داده ایم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد