100هزار میلیارد تومان از دارایی‌ های دولت؛ آماده واگذاری به بخش خصوصی

100هزار میلیارد تومان از دارایی‌ های دولت؛ آماده واگذاری به بخش خصوصی

دژپسند در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ما این است که برای 6 ماه ابتدایی سال، به ارزش 100هزار میلیارد تومان...

به گزارش اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران گفت: وزارت اقتصاد و دارایی، 27هزار میلیارد تومان آگهی فروش در مرحله عرضه شرکت‌های مشمول واگذاری به بخش خصوصی در اختیار دارد که باید مشتری و تقاضا برای آن وجود داشته باشد. بنابراین مقرر شده در 6 ماه نخست سال، به ارزش 100هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های که در فهرست واگذاری قرار دارند، آماده عرضه شوند.

وی اظهار داشت: جلسه امروز به دو بخش تقسیم شد، که در ابتدا گزارشی از عملکرد خود در حوزه‌های مختلف که مربوط به اجرای سیاست‌های کلی اصلی 44 قانون اساسی در خصوص بهبود فضای کسب و کار و و مقررات‌زدایی بود ارايه شد و همچنین برنامه‌هایی که سال جاری در راستای تحقق شعار سال، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها در دستور کار داشته ایم، را ارايه کردیم.

دژپسند تصریح کرد:  بخشی از برنامه ما برای تسهیل کسب و کار، در دست اجرا و بخشی دیگر مربوط به اخذ مجوزهای قانونی از مراجع قانونی همانند دولت، شورای هماهنگی اقتصادی و هیات مقررات‌زدایی است که  برخی از آنها را در حوزه گمرک و مالیات گرفتیم و بخشی از آن در دستور کار شورای هماهنگی اقتصادی بوده و در حال انجام است. اهتمام جدی وزارت اقتصاد و دارایی این است که در تحقق این عملکرد تا زمانی که فرصت داریم حداکثر استفاده را ببریم.

به گفته وی، برنامه ما این است که برای 6 ماه اول سال، به ارزش 100هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های که در فهرست واگذاری قرار دارند، آماده عرضه شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد