حسینی پور : فرمانداران و مدیران باید برای جذب سرمایه گذاران وارد میدان شوند

حسینی پور : فرمانداران و مدیران باید برای جذب سرمایه گذاران وارد میدان شوند

استاندار راهبرد اصلی شکوفایی مازندران را جذب سرمایه گذاران دانست و با توجه به فرصت های ویژه ی این استان، گفت: باید...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه نگاه، برنامه و استراتژی جدی ما تقویت بخش خصوصی است چراکه توسعه اقتصادی مازندران با تصویب و تخصیص اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای ورود بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان برنامه‌ریزی کنند.

حسینی پور با تاکید بر این که در ارتباط با جذب بخش خصوصی برای مشارکت در طرح‌های اقتصادی و زیرساختی مازندران باید موانع پیش رو برداشته شود و در این خصوص، کارکنان مسيول ادارات بسیار نقش دارند، افزود: در استان فرصت های سرمایه گذاری زیادی در همه زمینه ها وجود دارد، لذا با اتخاذ راهبرد های خلاقانه از سوی دستگاه ها، جلوی خروج فعالان اقتصادی از استان گرفته شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه مازندران موقعیت استراتژیک و ظرفیت های زیادی دارد و مقصد گردشگری است، گفت: شهرستان های ما نیاز به توسعه دارند، بخش خصوصی باید با اهتمام فرمانداران برای بالفعل کردن مزیت های مازندران در بخش های مختلف جذب شود. هر فرماندارحداقل ماهانه یک سرمایه گذار باید در شهرستان متبوع معرفی کند.

وی از همه سرمایه گذاران دعوت کرد برای انجام پروژه های بزرگی که در استان وجود دارد پیشقدم شوند و گفت: فعالیت اقتصادی در مازندران توجیه اقتصادی دارد و حضور 20 میلیونی گردشگران در ایام نوروز و تابستان می تواند نشان خوبی برای سرمایه گذاری در استان باشد.

نماینده عالی دولت در استان، با بیا این که بخش خصوصی نجات بخش اقتصاد استان است، اظهار کرد: روان سازی صدور مجوزها از راه های حفظ سرمایه گذاران در استان است و باید ادارات ما به محیطی برای پیشبرد و شتاب بخشیدن به روند امور سرمایه گذاری تبدیل شود.

استاندار مازندران با بیان این که، به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و فشارهای خارجی اعتبارات دولتی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و زیرساختی در استان معدود است، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف اقتصادی مازندران روی اعتبارات دولتی حساب ویژه باز نکنند و مسیر را برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کنند.

حسینی‌پور گفت: در ادارات باید افراد خلاق و آگاه به امر سرمایه گذاری و امور ادارای به عنوان رابط با بخش خصوصی بکار گمارده شوند.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد