شرایط صعود و نزول قیمت سکه چیست؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 26 مهر

شرایط صعود و نزول قیمت سکه چیست؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 26 مهر

امروز بازارهای جهانی تعطیلی بود اما از دست دادن کانال 27 هزار و 200 تومانی دلار یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز بود. فعالان بازار عقیده دارند تا ثبات کامل نرخ ارز در کانال 27 هزار تومان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه از ثبات و تعادل فاصله خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی اونس جهانی طلا در بازار امروز بدون تغییر ماند. قیمت دلار در بازار امروز ابتدای معاملات را با روند افزایشی آغاز کرد اما پس از گذشت ساعت‌های اولیه با روند نزولی کانال 27 هزار و 200 را از دست داد و با توجه به گفته فعالان، در انتهای هفته گذشته اونس طلا بود که توانست سکه بازان را تحریک به خرید کند،‌ ولی امروز بازار جهانی تعطیل بود و نگاه سکه بازان به صورت کامل به سوی بازار ارز بود که کاهش قیمت دلار موجب کاهش قیمت سکه شد.

سکه در دو روز کاری گذشته نزدیک به 200 هزار تومان رشد را به ثبت رسانده بود و این موضوع باعث شد که انتظارات افزایشی در بازار بیشتر شود اما در بازار امروز با روند کاهشی قیمت دلار قیمت سکه کاهش یافت.

به گفته فعالان اگر روند افزایشی قیمت سکه در بازار امروز ادامه داشت و کانال 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست نمی‌داد خریداران بازار سکه افزایش پیدا می‌کرد اما با روند نزولی معادلات برخی از فعالان بهم ریخت. اگر قیمت سکه افزایشی بود با افزایش خریداران به سمت مرز میلیون تومان حرکت می‌کرد اما با روند نزولی بازار امروز و احتمال کاهش خریداران مرز حمایتی سکه 11 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

اگر قیمت دلار بتواند به بالای سطح 27 هزار و 500 تومان برود، انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت خواهد شد. نزول دلار به زیر محدوده 27 هزار و 100 تومانی زمینه ساز رفتن سکه به کانال 11 میلیون و 700 هزارتومانی خواهد شد.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه امروز 25 مهر

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد