پسر 12ساله کره‌ای از بورس میلیونر شد!

پسر 12ساله کره‌ای از بورس میلیونر شد!

با وجود ریزش اخیر بورس کره، وون توانسته است سود زیادی از بورس کسب کند.

خبرگزاری ایسنا: با وجود ریزش اخیر بورس کره، وون توانسته است سود زیادی از بورس کسب کند.

به نقل از رویترز، که وون- پسر 12 ساله کره ای مانند بسیاری از هم سن و سالان خود وقتش را پای کامپیوتر می گذراند اما با این تفاوت که به جای بازی های کامپیوتری به تابلوهای معاملات خیره می شود و با تحلیل اخبار بورسی سعی می کند بهترین سهام را خریداری کند. او اکنون 25 میلیون وون ( 22 هزار و 400 دلار) پول از طریق معامله گری در بورس به دست آورده است.

که وون دوست دارد روزی به یک فرد مانند وارن بافت تبدیل شود و می گوید: دوست دارم روزی مثل او شوم. با پدر و مادرم جدی صحبت کرده ام تا در بازار حضور داشته باشم. برای آن که به حداکثر سود برسم ترجیح می دهد به جای تمرکز روی الگوهای کوتاه مدت بر روی اهداف بلندمدت تمرکز کنم.

هر چند در ماه های اخیر شاخص بورس کره جنوبی ریزش زیادی داشت اما سرمایه گذارانی مانند وون که شرکت های فناوری نوپا را انتخاب کرده بودند به سوددهی خوبی رسیدند. اکنون حدود دو سوم سهام شرکت های کره ای که در بورس عرضه شده است در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دارد که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ این کشور است. با شیوع کرونا و خانه نشینی مردم، علاقه کره ای ها به حضور در بازار بورس بیشتر هم شده و ورود سرمایه های جدید رکورد زده است.

لی یون جو- مادر این کودک کره ای- با انتقاد از عقب ماندن نظام آموزشی از بازارهای مالی گفت: تعجب می کنم چرا باید این همه مدرک دانشگاهی برای عده ای مهم باشد. پسر من از راه تجربی موفق تر از خیلی از افرادی بوده که تحصیلات دانشگاهی دارند.

سبد سهام این سرمایه گذار جوان کره ای شامل سهام پیام رسان کاکایو، سامسونگ الکترونیکس و هیوندای موتور است. او می گوید ترجیح می دهد به جای رفتن به دانشگاه، سرمایه گذار بزرگی شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد