پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 فروردین 1400

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 فروردین 1400

روز شنبه دلار در محدوده 24 هزار و 800 تومان معامله می‌شد که 50 تومان بیشتر از روز پنجشنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز شنبه دلار در محدوده 24 هزار و 800 تومان معامله می‌شد که 50 تومان بیشتر از روز پنج‌شنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: به گفته فعالان بازار ارز، تا زمانی که دلار سطح حمایتی 24 هزار و 500 تومان را از دست ندهد، نمی‌توان از ریزش قیمت اسکناس آمریکایی صحبت کرد. از آن سو، تا زمانی که اسکناس آمریکایی به بالای سطح 25 هزار و 200 تومان نرفته است، نمی‌توان امیدی به افزایش قیمت معنادار در بازار ارز داشت.

برخی فعالان باور داشتند ماندن اسکناس آمریکایی زیر مرز 25 هزار تومانی تاثیر زیادی در انتظارات معامله‌گران بازار سکه داشت. گفته می‌شود چین نیز انعطاف‌هایی در آزادسازی منابع ایران به خرج داده است. به گزارش اقتصاد نیوز، اخبار حکایت از آن دارد که چین پس از توافق 25 ساله نرمش‌هایی در آزادسازی منابع انجام داده است. این نرمش گرچه قوی نیست اما وضعیت را نسبت به قبل روان‌تر کرده است.

رفتار صرافی‌های بانکی نیز نشان می‌دهد که بازارساز به دنبال تحمیل نوسان یکباره کاهشی به قیمت نیست. این موضوع موجب می‌شود تقاضای کاذبی وارد بازار نشود که قیمت‌ها را دچار هیجان کند.

در روزهای اخیر فاصله بین قیمت صرافی‌های بانکی و بازار آزاد عموما معقول بوده است و به بالای 2درصد نرسیده است. این موضوع نشان می‌دهد بازارساز تمایلی به ارزان‌فروشی ندارد. در واقع، بازارساز نمی‌خواهد با پایین بردن یکباره قیمت، جذابیت خرید را برای سفته‌بازان بالا ببرد و بار دیگر چشم‌ها را به سمت دلار خیره کند.

همچنین هفته گذشته، حجم معاملات بازار متشکل که تقاضای اسکناس را پوشش می‌دهد برای دلار افزایش 100 درصدی داشته است. عرضه‌کنندگان اصلی این بازار صادرکنندگان و بانک مرکزی هستند. عرضه یورو نیز 50 درصد بالاتر رفته است. این عرضه توانست در بازار عمده‌فروشی قیمت دلار و یورو را پایین آورد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد