کلاهبرداری ترکیه از ایرانی‌ها

کلاهبرداری ترکیه از ایرانی‌ها

کارشناس مسايل ترکیه گفت: ارزش واقعی واحدهای مسکونی که در ترکیه به اتباع ایرانی، عراقی، عربستانی، سوری فروخته شده بین 120 تا 130 هزار دلار است، اما این واحدهای مسکونی با دو برابر قیمت واقعی خود برای جذب سرمایه به فروش رسیده‌اند.

میزان: یک کارشناس مسايل ترکیه با اشاره به رشد پدیده خطرناک «خرید ملک در ترکیه از سوی اتباع ایرانی»، گفت: اخیرا تخمین زده شده است که ایرانی‌ها مبلغ 7 میلیارد دلار خانه در ترکیه خریده‌اند.

سید علی قايم مقامی با افزود: ایرانی‌ها املاکی به ارزش 250 هزار دلار برای اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه در این کشور خریده‌اند که تا 5 سال حق فروش این منازل را ندارند و تنها امکان فروش این منازل شهروندان ترکیه را دارند.

کارشناس مسايل ترکیه خاطرنشان کرد: ارزش واقعی واحد‌های مسکونی که در ترکیه به اتباع ایرانی، عراقی، عربستانی، سوری فروخته شده بین 120 تا 130 هزار دلار است اما این واحدهای مسکونی با دوبرابر قیمت واقعی خود برای جذب سرمایه به فروش رسیده‌اند.

قايم مقامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در بخش مسکن ترکیه ارزش چندانی در اقتصاد این کشور نداشته است، گفت: با این حال خروج ارز از کشور برای سرمایه گذاری در کشوری بیگانه توجیه عقلانی،علمی و منطقی ندارد چراکه هم اکنون ترکیه با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو است که ممکن است آتش آن گریبان افرادی که در این کشور مسکن تهیه کردند را نیز بگیرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد