واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت صحت ندارد

واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت صحت ندارد

بورستهران- ایرنا- رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه اکنون مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با دولت است، گفت: طبق بند یک ماده 18 قانون سیاست‌های اصل 44 هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرد حقوق مالکانه آن به وزارت اقتصاد منتقل...

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، «حسین قربان‌زاده» از تعیین تکلیف اختیار مالکانه و اعضای مجمع سرخابی‌ها برای حل شدن مشکل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد هم به طور معمول سالانه مسوولیت و اختیار مدیریت و برگزاری مجامع این شرکت‌های در لیست واگذاری را به وزرای ذیربط منتقل می کند که درخصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزیر اقتصاد ابتدای هر سال، اعمال حقوق مالکانه خود را به وزیر ورزش تفویض می کند و در همان نامه سالانه سه عضو مجمع این دو باشگاه را وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش عنوان می کند.

قربان‌زاده افزود: یکی از ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه، بحث مالکیت یگانه مطرح شده و به آن ایراد وارد کرده ‌است. به همین جهت نامه‌ای را سازمان خصوصی‌سازی ارسال کرد که گواهی می‌کند این دو شرکت در دو ماه آینده در بورس عرضه خواهند شد و همین طور مشترک بودن اعضای مجمع (سه وزیر) برای هر دو باشگاه نیز، احتمالا امروز تغییر خواهد کرد تا اعضای مجمع دو باشگاه متفاوت باشند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، یکی از دلایل سپرده شدن مالکیت بدهی‌های مالیاتی این دو باشگاه است، عنوان کرد:‌ مساله تفویض اختیار مالکانه هیچ ارتباطی به بدهی مالیاتی این دو باشگاه ندارد.

به گزارش ایرنا، مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به 2 وزارتخانه سپرده شد، بر همین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت مالکیت باشگاه استقلال و وزارت اقتصاد مالکیت باشگاه پرسپولیس را عهده‌دار شدند.

مالکیت این دو باشگاه پیش از این بر عهده وزارت ورزش و جوانان بود.

در حال حاضر وزرای ورزش و جوانان، دادگستری و اقتصاد؛ اعضای مجمع استقلال و پرسپولیس هستند و قرار است سه وزیر دیگر نیز به مجمع این دو باشگاه اضافه شوند.

یکی از ایراداتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال‌های اخیر برای دریافت مجوز حرفه‌ای از این باشگاه‌ها گرفته بود، مالکیت مشترک بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد