شاخص کل 1/3 میلیون واحد را پس گرفت / روند صعودی بورس بازگشت؟

شاخص کل 1/3 میلیون واحد را پس گرفت / روند صعودی بورس بازگشت؟

سیگنال‌های منفی لایحه بودجه بورس هفته گذشته را منفی کرد اما شروع معاملات این هفته با صعود شاخص کل همراه بود و شاخص کل دوباره کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را پس گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاید این روزها ابهام مهم‌ترین واژه برای توصیف شرایط بورس باشد.

بورس هفته گذشته به دلیل سیگنال‌های منفی لایحه بودجه منفی شد اما بعد از جلسه وزارت اقتصاد بازار دوباره برگشت و شاخص کل امروز روندی صعودی پیدا کرد اما مثبت شدن چند روزه بازار دردی را دوا نمی‌کند و باید ببینیم بورس چه می‌شود.

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل مثبت شدن بازار گفت: در آخرین روز معاملات هفته گذشته فشار فروش کمی کاهش پیدا کرد و جلسه وزارت اقتصاد و لایجه 10 بندی برای حمایت از بازار سرمایه هم در مثبت شدن بورس نقش زیاد داشت.

خادمی عقیده دارد سهم‌های بازار سهام در ابتدا باید معامله شوند و به اصطلاح حجم بخورند تا شرایط بازار کمی تعدیل شود. در حال حاضر خریدار در بازار کم است و فعلا باید منتظر بالا رفتن حجم و ارزش معاملات باشیم.

بورس کی مثبت می‌شود؟

این کارشناس در رابطه با سیگنال برگشت بازار گفت: با مثبت شدن امروز بازار نمی‌توان ادعا کرد که بورس مثبت شده است و به نظرم رسیدن ارزش معاملات به بالای پنج هزار میلیارد تومان می‌تواند سیگنال خوبی باشد. من عقیده دارم اگر بازار بخواهد حرکت کند اول سهام گروه خودرویی رشد می‌کنند چون این گروه افت زیادی کرده و اخیرا با افزایش نرخ محصولات خود پتانسیل رشد را دارد.

شاید یکی دیگر از ابهامات بازار مذاکرات وین باشد اما با توجه به نزدیک شدن قیمت دلار نیما به دلار بازار آزاد و بلندمدت بودن سیگنال مذاکرات می‌توان گفت که مذاکره فعلا برای بازار و قیمت دلار سیگنال قابل توجهی ندارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد